• Chicita

Bjuda vänner som inte är bjudna?

Fingrarna ur fatet - du ska inte bjuda några på din möhippa. Du ska inte ens fundera på hippan om det inte är för att tala om att du inte vill vara med om vissa saker...

Det är upp till dina vänner att arrangera en hippa om dom känner för det. Det ni kan göra är att dela ut en lista med vilka som är inbjudna och kontaktuppgifter till dessa till en eventuell tärna / marskalk eller någon annan som ni tror skulle kunna vara den som vill arrangera något sånt. Sen kan du kanske hinta om att det vore kul om fler vänner kom. Men det är som sagt inte ditt jobb att göra någon gästlista till möhippan... 

• Chicita
    teddy skrev 2012-03-29 17:53:00 följande:
    Njaaee... va inte riktigt så jag menade...
    Jag tänker inte göra nån gästlista till min möhippa... just nu menade jag mer till svensexan då min blivande mans bröder bett mig om råd me gästerna, jag bara tog me möhippan i samma mening då det ju kan handla om samma sak även i det fallet...!
    Förstår du...

Jag skriver såhär istället...
    Kan man bjuda med vänner till brudgummen på svensexan även om de inte är bjudna till bröllopet? 
    Då var det en annan femma *hihi*

Klart man kan.
    Sen är det inte säkert att dom tackar ja.
    Jag är i alla fall av åsikten att man inte ska fatta beslut åt andra. Om dom bjuds in och inte vill gå så tackar dom nej.
    Risken att dom blir besvikna för att dom "inte ens" fick vara med om möhippan/ svensexan är större än att dom blir sura för att ni tror att dom ska vara med och fira när dom inte får komma på bröllopet...
  • Chicita
    teddy skrev 2012-03-30 21:00:55 följande:
    Ja, man kanske ska ge dom chansen att tacka nej så att säga...
    Precis Glad
    Såg nu att min sista mening blev lite snurrig, men ni förstod visst vad jag menade ändå Oskyldig
  • Chicita
    teddy skrev 2012-03-31 11:05:32 följande:
    ...alltså om man inte vill ha me alla, hur säger man de på bästa sätt?
    Varför kan inte hur många som helst vara med på möhippan / svensexan?
  • Chicita
    Green skrev 2012-03-31 19:36:41 följande:
    Då är det ju ändå vännerna som får fixa detta! Det är inte du som ska skriva gästlistan.
    Hade jag varit i dina skor nu så hade jag gett grabbarna all kontaktinformation dom behöver på alla som ev hade passat på svensexan och sen får dom som arrangerar sålla och ringa runt.
    precis
Svar på tråden Bjuda vänner som inte är bjudna?