Orolig att det kommer bli tråkig stämning. Lång text.
Vårat bröllop är ganska litet, ca 40 pers totalt. Jag och min m2b är inte de typerna som håller igång en fest, som syns och hörs och får igång folket. Vi båda är ganska stillsamma av oss och, jag i allafall, lyssnar mer än jag pratar.
Nu är det så att jag är nojig över att stämningen efter ceremonin kommer bli lite låg och folk kommer känna att det är tråkigt.
Hur gör man för att det inte ska bli så?
Vi har bjudit våra kompisar men dom är inte så jätte många..vi ska ha alkohol till middagen/festen. Men allt ska ju inte kretsa runt alkohol.
Jag ser att några här på forumet ska ha såpbubblor och presenter och sånt, jag har inte alls nån fantasi när det gäller såna saker. Är rädd för att folk också kommer tycka att det där är lite fjantigt, att det är mer för barn, eller?
Vår budget är tyvärr väldigt ansträngd, i värsta fall kommer vi få låna pengar för att ha råd med det nödvändigaste =(
Jag är också mycket mycket orolig över min svärmor. Hon är så otroligt religiös, katolik, och vi är inte ett dugg religiösa. Hon påpekar att vi måste ha två präster, en katolsk en protestantisk, men vi har bestämt oss för en protestantisk.
Jag har frågat min m2b ifall han vill ha en katolsk präst men han vill inte det.
När min m2b syrra gifte sig (hon hade ett överraskningsbröllop med en protestantisk präst) så var inte svärmor där men hon sa i efterhand att ifall hon hade varit på hennes dotters bröllop så hade hon avbrutit hela ceremonin i protest mot att där bara var en präst.
Nu är jag skit rädd för att svärmor kommer avbryta vår ceremoni och förstöra hela bröllopet!
Min m2b ska prata med henne idag om detta och jag kan bara tänka mig hennes reaktion.
Jag är nervös inför vårt bröllop som är den 11,e augusti för jag vet inte om hon kommer att förstöra allt eller inte.
Det går ju inte att få tillbaka stämningen i kyrkan efter en sån sak.
Om hon gör det, ja då är det slut mellan henne och mig för alltid. Kommer aldrig förlåta henne och våra framtida barns dop o allt annat kan hon glömma!
Jag pratade med min m2b syrra, hon sa att svärmor har ställt till med cener inför mer folk än 40 pers..för jag sa att hon kanske inte kommer göra protest i kyrkan när där är så mycket folk. Men detta kunde inte hans syrra garantera..vilket jag förstår.
Åh, jag ligger och funderar på kvällarna över detta och desto mer jag tänker på det, desto argare blir jag på henne. Jag tycker inte om henne till 100% då hon är en ganska jobbig person att vara med. Kan inte sätta fingret på vad det är men hon har någon dålig energi och ser endast risker/det dåliga med saker och ting.
Jag behövde bara skriva av mig lite men har någon några idéer på hur/vad man kan göra för att inte få en tråkig stämning vid middagen och så, får ni gärna skriva!
Även om ni har synpunkter på min svärmor..