Inlägg från: aviman |Visa alla inlägg
  • aviman

Alternativ brudbukett (tyll, fjädrar osv.) - vart?

Någon som haft en bukett gjord av tyger, fjädrar, broscher? Eller, vart kan jag vända mig för att få hjälp med en sån bukett?

Inser såklart att jag kan göra den själv, men vill nog ha hjälp ändå. Dels för att min kreativitet gällande sånt här inte är i det starkaste laget, men också för att jag faktiskt kan tänka mig att betala för att få en snyggt gjord "bukett" omän den inte är gjord av riktiga blomster...

:) 
  • Svar på tråden Alternativ brudbukett (tyll, fjädrar osv.) - vart?
  • aviman
    Alexanders Maria skrev 2012-04-02 11:55:31 följande:

Etsy är webbbutiken du ska titta i dock är de dyrare helt klart. Men du kan ju även kolla in ebay och se om det finns något som är fint där. :)

Där hittade jag förövrigt bucketen som du har på bild för 700:-

www.etsy.com/listing/95421416/fabric-flower-c...

Du är ju en ängel! Tack så MYCKET! Började nästan gråta när jag kom in på sidan. Jag har hittat min bukett!!!!
    Såg dock att hon inte tar emot ordrar just nu, men det är ju en himla tur att jag inte ska gifta mig förrän NÄSTA sommar :D

Vilken lycka!!! TACK!!!

HjärtaHjärta 
  • aviman

Har funderat mycket på fjädrar också! Vad roligt att få se bilder på dina buketter, tack så mycket för tips och bilder!
    Så vackra!!

daniiel skrev 2012-04-03 13:02:26 följande:
    Jag, mina tärnor, brudnäbben, brudgummen och marskalkerna hade bara fjädrar istället för blommor :) Jag beställde buketter och makens corsage från Etsy (www.etsy.com/shop/LaPlumeEthere) och betalade drygt 2000kr för allt, ca 2500kr med frakt för alla buketterna + makens. Marskalkernas gjorde jag själv faktiskt, köpte fjädrar i en hobbybutik och hade svart sidenband hemma.

Min bukett

Tärnornas buketter

Makens corsage

Marskalkernas, som jag gjorde själv

Dotterns, näbbens, bukett var rosa fjädrar och vita pärlor

Svar på tråden Alternativ brudbukett (tyll, fjädrar osv.) - vart?