Favorit psalmer??
Funderar väldigt mycket på det där med psalmer.
Vilka är era favoritpsalmer?
Vilka ska /hade ni på bröllopet/något bröllop ni varit på?
Funderar väldigt mycket på det där med psalmer.
Vilka är era favoritpsalmer?
Vilka ska /hade ni på bröllopet/något bröllop ni varit på?
Hej. Jag gillar psalm 827 som heter "Se hur gudsvinden bär". Den texten är vacker. Men det verkar inte som den finns i alla psalmböcker? En vänlig grönskas är ju fin också, en låt som många kan sjunga med i och det är ju trevligt
Många bröllop som jar har varit på har haft "En vänlig grönskas rika dräkt", "Den blomstertid nu kommer" eller "I denna ljuva sommartid".
Ja, jag har varit på en del sommarbröllop.
Visst är de fina!!
Men det är ju just det att så många har dem.
Det där tål att kluras på :) Tack för att ni tog er tid att svara!
Vad kul att du tar upp detta för jag satt igår och klurade på detta.
Vi väljer mellan Den blomstertid nu kommer, en vänlig grönskas rika dräkt, I denna ljuva sommartid, du vet väl om att du är värdefull och Tänk att få vakna.
Vi har nog bestämt oss för den blomstertid nu kommer, men väljer mellan en vänlig grönskas rika dräkt och tänk att få vakna som det är just nu eftersom vi ska ha två. Tror man måste ha minst två?!
Vi väljer mellan Den blomstertid nu kommer, en vänlig grönskas rika dräkt, I denna ljuva sommartid, du vet väl om att du är värdefull och Tänk att få vakna.
Vi har nog bestämt oss för den blomstertid nu kommer, men väljer mellan en vänlig grönskas rika dräkt och tänk att få vakna som det är just nu eftersom vi ska ha två. Tror man måste ha minst två?!
Kul att vi tänker lika! Det är ju verkligen jättefina låtar du väljer mellan!
Stämmer att man måste ha minst två, tror att det helst är tre (om man vigs i svenska kyrkan alltså)
Ja, vi har inte kommit till psalmval än utan var mest nyfiken... :)
Ja jag hörde dem när vi var ock besökte kyrkan.De var också fina! =)
Jag tycker det är viktigt att gästerna/vittnena känner igen melodin och kan sjunga med. Sen så förknippar jag själv den blomstertid nu kommer med skolavslutning, lycka, sommar, blomsterdoft, barnspring och rofyllnad. Därför vill jag sågärna ha den texten. =)
Har ni några vackra psalmer som passar på hösten?
Vi ska ha den blomstertid nu kommer och en vänlig grönskas rika dräkt. Förutom att de är fina är det psalmer som de flesta kan så det blir fler som sjunger :)