• knyttan

Söker spetsband i ivory!

Etsy!!! Skriv in lace trim i sökraden, välj att söka på suppliers istället för "all items" och du hittar massor, du kan även söka på ivory, eller vintage lace trim osv.

• knyttan
    daniiel skrev 2012-04-02 21:22:41 följande:
    Jag ville helst hitta i någon svensk butik, för ofta tar det lite lång tid att få sakerna från tex Etsy eller Ebay. Jag har försökt googla, men hittar som inget tyvärr :/
    Det jag har beställt från Etsy har kommit inom någon vecka om det varit ready to ship, tror att du kan begära rush order också (oftast). Men om du behöver det snabbare än så så kanske svenska butiker är att föredra. Har du kollat Panduro och olika tygaffärer där du bor? Stoff och stil?
    www.stoffochstil.se/Katalog/Sytilbehoer.aspx
  • knyttan
    daniiel skrev 2012-04-02 21:54:21 följande:
    Jasså? Det snabbaste jag fått något (har beställt en hel del) är på ca 2 veckor, så jag antog att det alltid tar så lång tid. Jag har kikat där och i butiker som finns här där jag bor, men utan lycka tyvärr.
    Jaha, har kanske haft tur med de grejerna jag har skickat efter då? :P

Jag letade också efter spets för ett tag sen o hittade inget som var vad jag behövde förrän jag kollade Etsy, men här är lite av det som jag fick upp då, det kanske passar dig?

www.pysslahemma.se/product.html&category_id=29&search_page=

lantmusen.se/spetsbandmetervara-p-264.html

www.mywhitecountryhouse.se/textil-inredning/band/

Några är ju vita, men jag tänker mig att kan kanske kan våga sig på att tea dem lite lätt om man vill ha lite gulare ton?
  • knyttan
    daniiel skrev 2012-04-02 22:24:55 följande:
    Haha mja, eller så är det jag som haft otur ;P

Tack så mycket, men vet inte om jag riktigt vågar mig på att göra det. Risken är väl att det blir gulare än vad man vill ha det eller att det blir ojämt. Hm..

Kanske får ta mig en titt på Etsy ändå, har du några tips där? :)
    Om du skriver ett meddelande när du beställer att du har bråttom så kan de säkert skynda på lite extra :)

Hur mycket spets behöver du?
    de här ställerna har upp till en 4-5 yards tror jag
    www.etsy.com/shop/5dollarfrenchmarket
    www.etsy.com/shop/dishyvintageweddings

Annars som sagt, sök bara bland suppliers för det finns huuuur mkt som helst!
Svar på tråden Söker spetsband i ivory!