• Palolem

Arg ledsen sårad och besviken.

Min morbror ringde upp min mamma och skällde ut henne efetr noter ör tat jag inte bjudit in hela deras familj (bjöd bara mostrar/fastrar/morbröder/mostrar m resp och inte alla miljoner kusiner).

Umgås ALDRIG med deras ungar, bjöd in 2 kusiner, dvs de jag umgås med och räknar som vänner. De andra träffar jag kanske var 3-5:e år om ens det.

Vi har också platsbrist och drog gränsen där. Men nejnej, nu drog hela helvetet igång, så nu blev jag tvungen att bjuda in ungjävlarna för att det inte skulle bli kaos i släkten (för resten av släkten lade sig ju i). Kände för att ringa runt till alla som tjafsar och ta tillbaka inbjudan. 

Jag har sedan dess frågat mig:
    1. Varför kan man bara inte respektera hur brudparet vill ha det och vara glad för det?
    2. Varför tycker man att det är självklarhet att bli inbjuden eller ha synpunkter på vika som bjuds?
    3. Varför vill man gå på ett bröllop där man inte är bjuden och i mitt fall, faktiskt inte känner särskilt många och knappt ens brudparet?

Gillar man inte upplägget tackar man nej, med god min!  Man drar inte igång värsta soppan som din moster. Otroligt oförskämt.  

Svar på tråden Arg ledsen sårad och besviken.