• Nathalie1986

Tips på sånger till Bröllop och dop, tack!

Vi ska gifta oss 28/7 och vi ska samtidigt döpa våran dotter. Jag har några låtar jag tycker om, iaf till själva bröllopet. Men det är lite svårare att komma på till dopet tycker jag. Så tar gärna emot förslag :) Även till bröllopet. En låt som jag tycker om väldigt mycket och som är lite min å våran dotters låt är Chris Medina-What are words, men är det opassande att ha den till ett dop eller bröllop?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips på sånger till Bröllop och dop, tack!
  • PimPim83

"Det vackraste" med Cecilia Vennersten passar både till dop och bröllop tycker jag.

• Nathalie1986

Jo jag hade faktiskt tänkt på den till dopet, men min kära tyckte inte de :/

• paet

Men gud vad läskigt!! Vi ska gifta oss samma datum och ha dop för våran son samtidigt hahaha!! Och vi ska ha det vackraste :p

Men innan dess tänkte jag att vi skulle ha "Somerwhere over the rainbow" från trollkarlen av oz. Den är ju jättefin och har blivit en vaggvisemelodi i speldosorna  

• Nathalie1986

Nej va roligt :)
    Ja, det har du rätt i, den är jättefin :)

• paet

Ja den är ju verkligen det! Dock vet jag inte riktigt hur man ska få in den i så fall. Om någon skulle sjunga den eller om den bara ska vara instrumental :)

Svar på tråden Tips på sånger till Bröllop och dop, tack!