vad är det för fel på mig?
Obs. Långt inlägg
Vet ju knappt vart jag ska börja... Har väl inget direkt problem. Men bara ett sånt som jag mår dåligt av, och det handlar om vikten.....
För ett år sen fick jag barn. Jag gick upp 22 kilo med graviditeten. Ett halvår efter hade jag ungefär 10 kilo kvar att gå ner tills jag va nere på samma vikt som när jag blev gravid. Men eftersom jag lagt på mig några kilon innan graviditeten som jag inte va nöjd med bestämde jag mig för att gå ner grav-kilona plus 10 kilo till.... lyckas jag väger jag då 57 kilo. jag väger idag 64. Och inte fasen tycker jag att jag är tjock men när tusan ska man bli NÖJD egentligen???
Ja vad är problemet då? Det är väl bara att köra lchf, gi och allt det där..... gå massor, springa.... ja det hjälper.... men ja problemet är att så fort jag börjar så blir jag sjuk.... typ influensan och då faller allt. problem nummer två är att jag har så fruktansvärt dålig karaktär att jag äter och äter och äter..... jag hetsäter nästan. men jag spyr inte upp det.... och jag toktränar inte bort det, utan jag ligger där och känner mig som en kossa i soffan och mår skitdåligt... och äter ÄNNU MER....
Helt sjukt. jag vet inte vad vad jag ska göra med mig. Jag har mat som tröst.... och jag vill komma ifrån det. Så fort jag är ledsen eller inte har nååt att göra så äter jag.
Anledningen till att jag är så upprörd över mig själv om detta är att jag och min sambo ska gifta oss om ett år.... och jag är ganska nojig och vill ha hem klänning och allt i väldigt god tid så det är klappat och klart! det är ju bara det att jag kan inte beställa någon klänning förren jag gått ner mina 10 kilon!!! gaaaaah..... och det gör mig så stressad, och så äter jag ju givetsvis mer trost att jag vet att jag inte ska alls!!! Gi funkar på mig, men nångång tappar jag allt och börjar äta igen.... Och det där med klänning, när bör man beställa den? jag ska beställa från dressilyme.com och det lätr ju ta några veckor iaf. Åh gud vad jag babblar.... vet bara inte vad jag ska göra med mig själv. Vill bli nöjd med min kropp så jag blir nöjd med min klänning och allt, men hur ska jag ta itu med mitt ätande??
Sitter här och har precis smällt i mig två, ja ni läste rätt, två stora chipspåsar..... utan problem. och åter igen blir jag jättestressad.
Vet inte vad jag vill ha ut av det här inlägget..... vill väl helt enkelt bara skriva av mig lite. Någon som vet hur man blir av med såna här laster?