Inlägg från: FrökenSnartFru |Visa alla inlägg
  • FrökenSnartFru

Vad tycker ni om min bröllopstårta?

Lättast om du kollar på klipp på youtube, tycker att det är så svårt att förklara i text.

How to cover a cake with marzipan

• FrökenSnartFru

men vad hände med länken?

• FrökenSnartFru
    Cattis77 skrev 2012-05-10 20:08:07 följande:
    Tack! Har inte ens tänkt på att man kan hitta så mycket fina tips på YouTube! Nu ska jag plugga på lite ;)
    Finns massa bra tips att ta till sig, men det kan bli dyrt när man får för sig att köpa massa utstickare för att göra speciella blommor och så vidare Glad
  • FrökenSnartFru

Spana in e-bay om du ska handla något sånt i framtiden, då kan man komma ner i pris lite.
    Finns många tårt-tillfällen, allt från storhelger till födelsedagar (eller bara en vanlig lördag) Flört

• FrökenSnartFru

Kortet är väl taget med blixt? Det är därför den lila färgen drar mot det gråa hållet. Misstänker att färgen är klarare i verkligheten.

En annan sak som jag funderat på; kommer det komma någon nötallergiker till bröllopet? Är själv allergisk mot mandel så därför gör jag aldrig tårtor med marzipan. Tycker att sockerpasta är för sött, så jag brukar göra marshmallow fondant (MMF) för att täcka tårtor. Däremot är den inte vegetarisk (vilket marzipan är) eftersom marshmallows innehåller gelatin.

• FrökenSnartFru

Okej då, kanske min stenfruktsallergi som ställer till det egentligen.. men ändå bra att kolla upp.

Svar på tråden Vad tycker ni om min bröllopstårta?