• Cattis77

Smycken?

Vad ska ni bära för smycken på er bröllopsdag? Visa gärna bilder :) behöver inspireras.

• Svar på tråden Smycken?
  • knyttan

Jag har beställt droppformade örhängen från denna sida:
    www.freewebs.com/evgeniassmycken/brllopstvattensprlor.htm
    kan tyvärr inte infoga bilder eller länka direkt, men de är ganska långt ner på sidan, tror det var nr 412+ ett matchande armband.
    tycker personligen inte det är så fint att använda både örhängen och halsband samtidigt, så jag har valt att inte ha halsband. Ska även ha en birdcage så det kommer nog vara tillräckligt med grejer ändå Glad

• Star03

Underbart vackra pärlsmycken på Nova Pärldesigns webbutik www.novaparldesign.se .Val av modell är ju dock så beroende av modell och halsringning på klänningen.
    Själv tycker jag skira smycken är fina för de inte tar över intrycket helt, t ex svävande pärlor som halsband och armband.
    webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php&products_id=265
    Droppformade pärlörhängen gillar jag till.
    webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php&products_id=57
    Även klassiska pärlhalsband är eleganta.
    webshop.novaparldesign.se/oscommerce_st/catalog/product_info.php&products_id=231Fishlinewhitefive7697.JPG.jpg

Collierwhiteset7764.JPG.jpg

• muminmamman 81

Å kan ni inte ge mig oxå tips vad som kan passa till min klänning? Ska ha halv uppsatt hår, kanske med blommor i Blir rådhus bröllop för oss
    Mvh Nina

• sollan

Såna här smycken skall jag ha, dock är accentpärlorna rosa i mitt =)

120414 <3
  • sollan

Mina hårnålar jag skall ha i mitt halvuppsatta hår

120414 <3
  • sollan

Min tiara

Störing att det inte går att ladda upp mer än ett foto i taget :O
    120414 <3
  • knyttan
    muminmamman 81 skrev 2012-04-13 21:25:55 följande:
    Å kan ni inte ge mig oxå tips vad som kan passa till min klänning? Ska ha halv uppsatt hår, kanske med blommor i Blir rådhus bröllop för oss
    Mvh Nina

Din klänning är ju inte så "strikt" så jag skulle satsa på lite mer romantiska smycken, kanske inte gå all in med pärlcollier och hela kitet utan något lite mer ledigt och informellt - tunn silverkedja med berlock eller något sånt här kanske?
    alottalove.se/product.php

Möjlig kombo med armband o halsband:

Men det beror ju på hur du hade tänkt styla i övrigt med skor o blommor mm.
  • Anneli256
    muminmamman 81 skrev 2012-04-13 21:25:55 följande:
    Mvh Nina

Jättesöt klänning :) var har du köpt den?

Det där med smycket är jättesvårt.. det beror mycket på hur du ser ut och är som person..Vad du vanligtvis tycker om att ha. Själv ska vi ha ett kyrkbröllope med lång klänning och hela köret. Har köpt ett väldigt enkelt silverhalsband med en hängande pärla i. Jag har även hängande pärlörhängen. Dock är jag tveksam till om jag ska ha båda eftersom jag inte har speciellt lång hals..o därför tycker jag det är svårt med både halsband och öronhänge. Kanske blir det så när jag väl ska klä mig att jag väljer bort det ena eller andra :)

Lycka till

• muminmamman 81
    Anneli256 skrev 2012-04-13 23:53:17 följande:

Jättesöt klänning :) var har du köpt den?

Det där med smycket är jättesvårt.. det beror mycket på hur du ser ut och är som person..Vad du vanligtvis tycker om att ha. Själv ska vi ha ett kyrkbröllope med lång klänning och hela köret. Har köpt ett väldigt enkelt silverhalsband med en hängande pärla i. Jag har även hängande pärlörhängen. Dock är jag tveksam till om jag ska ha båda eftersom jag inte har speciellt lång hals..o därför tycker jag det är svårt med både halsband och öronhänge. Kanske blir det så när jag väl ska klä mig att jag väljer bort det ena eller andra :)

Lycka till

klänningen är köpt på halens. Får testa mig fram på dom smycken jag har så länge å se vad som passar
  • JuliBrud89

Jag kommer ha detta halsbandet. Jag såg på ett tv program hær i norge som heter "brud i blinde" (dær mannen arrangerar brøllopet) och då hade en brud på sig detta. Jag ÆLSKADE det med en gång jag såg det! Så jag tog kontakt med bruden och brudgummen från det programmet før jag SKULLE ha det halsbandet! Och så sa hon att det var av mærket "emmerling", men jag hittade inte det NÅGONSTANS på internet, så jag ringde brudbutiken han hade køpt det på och frågade om dom hade något kvar. Dom hade 1 :D WOOP WOOP! Jag betalade in pengar på deras konto och nu ær det på væg hem till miig :) Till ska jag ha några svarta diskreta ørhængen :)

• Cattis77

Fick hem mina smycken idag och jag är såååå nöjd! Fixar bild då jag bär dem, i morgon ifall någon är nyfiken :D

Svar på tråden Smycken?