• Anonym

Gemensamt efternam?

Det börjar bli dags att skicka in hindersprövningen inför bröllopet och vi har inte lyckats komma överens om hurvida vi ska ha gemensamt efternamn eller inte. Jag har ett ganska vanligt efternamn medan min sambos namn inte är riktigt lika vanligt men heller inte jättespeciellt (ca 300 pers). Han har inga syskon eller kusiner som har samma efternamn heller så han känner att om han byter namn kommer det att dö ut med honom. Jag vill egentligen att vi ska ha gemensamt efternamn för att det skulle kännas mest rätt i och med att vi bildar en ny familj tillsammans och speciellt med tanke på framtida eventuella barn. Problemet är bara att jag vet inte om jag vill ta hans namn. Hans mamma heter samma sak och vi kommer inte speciellt bra överens alls. Det är inte så att vi bråkar eller något men hon tycker inte om mig och jag tycker inte om henne, Skulle kännas väldigt konstigt att dela efternamn med henne! Hur skulle ni göra?

• Svar på tråden Gemensamt efternam?
  • Anonym

Vi har våra gamlöa efternamn kvar och är lika gifta för det.

• Anonym

Åh jag vet precis hur du känner dig för jag sitter i samma sits. Och jag är dessutom på den nivån att jag inte tål mina svärföräldrar :( Försöker intala mig själv att det är min m2b efternamn jag tar och inte mina älskade svärföräldrars namn. För det är ju så att jag gifter mig med mitt livs kärlek och då ingår hela paketet.... Men det tar emot. Och tiden tickar, jag måste bestämma mig...!

Svar på tråden Gemensamt efternam?