Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Ministern Eskil Erlandsson gifter sig med 19 år yngre kvinna

Jag har själv varit tillsammans med både äldre och yngre killar även om det inte varit lika stor skillnad neråt när jag varit den äldsta, som det var när jag var 22 och träffade min dåvarande kille som var 31...

Åldern har ingen betydelse i någon egentlig mening så länge som det så att säga är lagligt.
    Kärleken kan finnas även om man "är för ung för ett sexuellt förhållande" enligt lagens mening. Men finns kärleken så kan man vänta ut den där tidsstämpeln. Och kärlek handlar ju inte bara om lust och åtrå liksom. Man kan älska någon utan att vara sexuellt attraherad av personen och det finns många som lever i platoniska förhållanden...
    Jag har bara protesterat EN gång när det var en fråga om åldersskillnad, och det har jag skrivit om tidigare i en annan tråd så jag ska göra historien kort.
    Det var en kille som jag pratade med på ett annat forum, som berättade att han ville göra sin flickvän med barn så att han skulle binda upp henne till honom. Just nu minns jag inte hur gammal han var då (runt 23 nånting) och hon var 16 . Men han berättade att han försökt göra henne med barn från att dom träffats för han var så rädd att hon skulle träffa någon annan, och hon var 14 när dom blev tillsammans...
    Han lyckades göra henne med barn vet jag, hon hade önskemål om att gå ut gymnasiet och kanske plugga vidare innan dom skaffade barn. Men han ville att dom skulle flytta ihop (han var arbetslös och hade ingen utbildning). Det sista jag hörde var att dom bodde hemma hos någon av deras föräldrar, tror det var hennes pappa. Utan inkomst och utan utbildning men med barn...
    Och det här gjorde mig riktigt upprörd eftersom jag uppfattade henne som hjärntvättad av honom. Hon hade önskemål med sitt liv, hon älskade honom och ville leva med honom men hon ville också ha en karriär. Men hon övertalades att inte följa sina drömmar...

Så min egentliga åsikt är - är du myndig så spelar inte åldern annan roll än det aniara4 skrev om att man kan vara på olika stadier i livet. Och då ska ingen lägga näsan i blöt. ( Ja om inte den ena personen faktiskt säger att den bara är intresserad av den andra pga förmåner då, då skulle jag protestera)
    Om någon inte är myndig så kan det vara befogat att lägga näsan i blöt för att se till att dom inte förstör för sig själva. Och med att lägga näsan i blöt så menar jag att man är där och stöttar och motiverar båda att göra bra val vad gäller utbildning mm. Men utan att fördöma deras känslor och utan att sabotera förhållandet genom att hålla dom ifrån varandra.

Man kan lika lite styra över vem man älskar - som över vilka man ogillar. 

• Chicita
    passionsblomman skrev 2012-04-13 11:23:45 följande:
    Kloka ord som vanligt från dig Solig

Svar på tråden Ministern Eskil Erlandsson gifter sig med 19 år yngre kvinna