• TBA

Vänner som tror de är bjudna...

Är de vänner då? Om de är nära vänner så kanske de anser att det är självklart att de får en inbjudan. Eller du kanske menar bekanta?

• TBA
    mimi00 skrev 2012-04-12 15:49:29 följande:
    Vi är vänner men bror långt ifrån varandra så träffas sällan. på senare pratar vi inte lika ofta heller.. Vi valde bort långresande vänner också då vi får mycket släkt från serbien (min m2b's släkt) så har inte heller sovplatser till de andra.. Vi har en budget och utgått från den vilket har gjort att de vänner vi inte pratar eller ser mer än 2-5/år blev inte bjudna :/ men vet inte hur jag ska säga detta till ja.. framför allt en tjej  som skrev innan "hörde om bröllopet, ska boka in datumet direkt"
    Tråkigt.. :( Men hon verkar vara ganska rak på sak och kan nog ta det tillbaka också? :) Rak kommunikation. Och till kyrkan kan väl alla komma, men för mig personligen skulle det kännas konstigt om alla inte var välkomna till festen efteråt, fast de varit med i kyrkan.. Svårt det där! Hade man haft alla pengar i världen så hade ju alla varit mer än välkomna om de ville!
  • TBA
    BröllopSigtuna skrev 2012-04-13 00:09:27 följande:
    Vi hade middag för ca 75-80 (minns inte exakt), men sedan var det "eftersläpp" för ytterligare ca 50-talet kompisar till Tårtan, kaffet och framförallt dansen med överraskningar och underhållning. Det var mycket uppskattat, då många av våra vänner är glada i att dansa! Men samtidigt förstod att man inte kan bjuda på stor middag för så många.
    De kom dessutom till kyrkan, kastade ris och lyckönskade utanför, men tog en pizza eller annat gruppvis på olika håll, och dök sedan upp tills "det roliga" brakade lös, efter alla högtidliga talen. 
    Det funkade för oss, och vi har många gånger sedan dess sagt: Vi gör om det, det var så himla lyckat!!

Hur meddelar man det då? Tycker att idén är jättebra men hur gjorde ni med att bjuda in till kyrkan och dansen men inte till middagen?
Svar på tråden Vänner som tror de är bjudna...