• mimi00

Vänner som tror de är bjudna...

Ja, hur gör man med de vänner som tror de är bjudna fast de inte är det? 
    Vi har valt att ha en gästlista som består av vänner och släkt vi umgås med ! Eller träffar relativt ofta. dvs, det kommer bara vara folk vi verkligen vill ha med. Hur gör man?   

• Svar på tråden Vänner som tror de är bjudna...
  • mimi00

Vi är vänner men bror långt ifrån varandra så träffas sällan. på senare pratar vi inte lika ofta heller.. Vi valde bort långresande vänner också då vi får mycket släkt från serbien (min m2b's släkt) så har inte heller sovplatser till de andra.. Vi har en budget och utgått från den vilket har gjort att de vänner vi inte pratar eller ser mer än 2-5/år blev inte bjudna :/ men vet inte hur jag ska säga detta till ja.. framför allt en tjej  som skrev innan "hörde om bröllopet, ska boka in datumet direkt"

• mimi00

Ja men hur gör man? Vet inte vad jag ska säga, har lite för stort samvete med.. får ångest gansak lätt om jag tror någon mår dåligt. men kan inte bjuda alla, det går inte.. suck :/ bröllop medför lite problem också.. tyvärr

• mimi00

Kommer ha vigsel i kyrkan sedan 100 meter till lokal där middag och alkohol bjuds på som övergår till fest då.. usch vet inte hur jag ska göra.  

Svar på tråden Vänner som tror de är bjudna...