• Anonym

Huskurer mot PMS sökes desperat!

Hej Pmsdraken!

Det finns säkert många olika tabletter du kan ta just den specifika dagen för att lindra smärtorna och blödningarna, kolla med din gynekolog!
    Annars vet jag att vissa brudar "flyttar" sin mens ett par dar med hjälp av p-piller, vet inte exakt hur det går till (har inte testat själv), men tydligen så funkar det.
    Annars skulle jag verkligen rekommendera dig att testa akupunktur, hjälper sååå bra mot alla möjliga krämpor. Har själv fått väldigt god hjälp av det!

Lycka till! 

• Anonym

Jag har också fruktansvärd pms, men tack och lov inte så stora problem med själva mensen, mer än att den är väldigt utdragen (men inga farliga smärtor iaf.)
    Jag åt svaga citalopram under ett år, men slutade och har försökt sköta min pms med "huskurer" istället. Det har blivit mycket bättre, men tror jag ska försöka med femal balams nu när jag läst om det. 

Här är iaf mina tips:

-Jag äter extra b-vitaminer och d-vitmanin. B vitaminerna ska kunna hjälpa vid acne och lindra pms, d-vitaminbrist kan ge depression.

-Jag brukade alltid gå upp 3 kilo varje mens vilket är ganska mycket då jag är 160 lång och väger 55 kg. Genom att verkligen se till att äta bra, inte ge efter för det stora sötsuget, och undvika väldigt salt mat så "sväller" jag bara ett kg nu. Snabba kolhydrater binder vätska och äter jag t.ex chips eller mycket bröd under pmsen så svullnar iaf jag som en ballong.

-Jag har läst att både banan och choklad innehåller ämnen som dämpar besvären. Jag ser till att äta banan varje dag hela månaden, och under pmsen ser jag till att få i mig choklad. I hälsokosten finns det råa krossade kakaobönor. De helt naturella är väldigt beska, men funkar bra att ha i smoothie. Sen finns det sweet nibs som är små pluttar av rå kakao som är sötade med lite råsocker och de är riktigt goda att sitta och knapra på.

-Jag undviker socker helt veckan innan mensen (och under). Det är skitjobbigt att stå emot suget de första dagarna men jag har problem med stickningar och domningar i händerna när jag har pms och det märker jag att förvärras när jag äter socker.Dessutom blir humöret mycket värre när jag äter socker, det blir ju en liten humörtopp först men när sockerdippen kommer så blir jag alldeles stissig och hemsk. 

-Jag ser till att inte bli hungrig under pmsen, lågt blodsocker gör det hundra gånger värre och det känns som att jag behöver mer mat och mellanmål. Då är det så lätt att äta extra godis och snacks men det har jag ju som sagt märkt att bara gör det värre.

-Jag försöker verkligen att leva sunt hela månaden och jag tycker mig också märka att de månaderna jag tränat och rört på mig mycket så är pmsen mildare. 

Inget av det här botar ju något, men det har verkligen hjälp mig och gör de där jävla veckorna lättare att uthärda. 

Svar på tråden Huskurer mot PMS sökes desperat!