Huskurer mot PMS sökes desperat!
Jag ringde till min vårdcentral innan påsk när jag upptäckte att jag skulle pricka in mensen precis den vecka som vi åker på vår bröllopsresa 2.0 (alltså version 2 eftersom den första var en katastrof).
Vi har betalt extra för att få en minisvit med en rätt stor privat pool. Och om jag då ska spendera hela resan ner (får det ju naturligtvis på avresedagen) med så ont att jag kan svimma samt sådana extrema blödningar att jag behöver tillbringa dom första 8 timmarna mer eller mindre på toan och inte en chans att bada dom första 4-5 dagarna så känns ju den här resan som bortkastade pengar liksom.
Jag sa helt enkelt som det var, och att jag inte äter p-piller så att jag inte kan skjuta upp det genom att äta ihop två kartor och berättade att jag hört talas om det här med gulkroppshormon. (som ema skrev om)
Och dom skrev helt enkelt ut det åt mig via telefon. Jag har inte hämtat det än, men jag sa att så länge jag får typ 10 tabletter så blir jag glad. Man börjar äta dom 3 dagar innan förväntad mens och så kommer mensen när man slutar äta dom.
Så det kanske kan vara något för dig?