• Tez76

Hur göra när OSA gått ut?

Vi har bjudit 50 st till vårt bröllop i juli och har OSA 25 maj. Har hittills fått svar av alla, utom 8 st från min m2b´s släkt. Om de inte hört av sig när det börjar närma sig OSA, hade ni ringt och kollat om de kommer eller ej? Jag är av den bestämda uppfattningen att hör de inte av sig så får det vara! Bröllop är så stort och jag tycker att man svarar direkt när man får inbjudan om man vet om man kan eller ej. Min m2b tycker att vi kan ringa och kolla så inbjudningarna verkligen kommit fram, men vad är oddsen att 8 av hans släktingar inte fått inbjudan? Är jag helt ute och cyklar som inte tycker man ska påminna folk?

• Svar på tråden Hur göra när OSA gått ut?
  • moa2012

hej jag är helt på din sida att man anmäler sig direkt om man vet om man kan men vissa av dessa kanska försöker ta ledigt och väntar på svar ifån chef mm så vänta tills den dag ni OSA.
    Vi har skicat ut alla våra inbjudningar och det har visat sig att faktiskt 2 av dem inte fått sin inbjudan pga slarv från posten.så jag hade nog ringt iaf och kollat men det känns tråkigt att behöva göra det..hoppas det löser sig.. 

• Chicita

Jag tycker att det hör till vanligt hyfs att ringa och kolla med dom efter att OSA har gått ut om man inte har fått svaren.
    För missförstånd händer. Någon kanske inte har fått inbjudan, eller så kom svaret bort. Eller så har dom lagt den åt sidan för att svara närmare OSA-datumet och sen kom något annat emellan så dom glömde...
    Det är ju faktiskt inte deras viktigaste dag i livet liksom. En släkting kanske är sjuk eller dom har en tenta som dom är fokuserade på eller... 
    Många ser OSA som det datum man ska svara, inte som att man ska svara så fort som möjligt men absolut senast då... Vi fick nästan alla svar under de 3 sista dagarna. Och då hade dom haft nästan ett halvår på sig att svara Tungan ute

Vissa tycker dessutom att dom har svarat när dom hälsade till era föräldrar att visst kommer dom också. Eller det där grattis-sms:et eller..... Ja du förstår nog vad jag menar Flört 
    Jag skulle alltså hellre ringa några samtal och fråga "hur blir det kommer ni eller?" istället för att riskera att dom kommer på bröllopsdagen och ni inte har plats för dom... Speciellt om dom anser sig ha svarat. 

• Nikkita

Vi har osa datumet nu den 15 april. Vi har fått svar från alla utom 3 pers. Förra veckan skickade vi ut ett sms där det stod följande: 

Tänkte bara dubbelkolla att du/ni fått vår bröllopsinbjudan med posten & påminna om att osa datumet börjar närma sig Flört

Såklart tycker vi som ska gifta oss att detta är den viktigaste dagen i livet, men som gäst kan det faktiskt hända att man glömmer bort att svar ev. tror att man redan svarat för att de är självklart att man ska komma (som min mamma) Glad 

• Mariem

Vi bjöd 95 personer och dagen när osat gick ut, 2 april, var det 30 pers som inte svarat. Det var bara att börja ringa runt. För vi vill ju att dom ska komma, annars hade man ju inte bjudit dom. Dom flesta som glömt svara i tid sa: Oj var det idag. Så klart vi kommer! Av 95 bjudna har 78 tackat ja.

Svar på tråden Hur göra när OSA gått ut?