Hur göra när OSA gått ut?
Jag tycker att det hör till vanligt hyfs att ringa och kolla med dom efter att OSA har gått ut om man inte har fått svaren.
För missförstånd händer. Någon kanske inte har fått inbjudan, eller så kom svaret bort. Eller så har dom lagt den åt sidan för att svara närmare OSA-datumet och sen kom något annat emellan så dom glömde...
Det är ju faktiskt inte deras viktigaste dag i livet liksom. En släkting kanske är sjuk eller dom har en tenta som dom är fokuserade på eller...
Många ser OSA som det datum man ska svara, inte som att man ska svara så fort som möjligt men absolut senast då... Vi fick nästan alla svar under de 3 sista dagarna. Och då hade dom haft nästan ett halvår på sig att svara
Vissa tycker dessutom att dom har svarat när dom hälsade till era föräldrar att visst kommer dom också. Eller det där grattis-sms:et eller..... Ja du förstår nog vad jag menar
Jag skulle alltså hellre ringa några samtal och fråga "hur blir det kommer ni eller?" istället för att riskera att dom kommer på bröllopsdagen och ni inte har plats för dom... Speciellt om dom anser sig ha svarat.