• MatsoLotta

Musik på bröllopet

Vad ska ni ha för musik på erat bröllop ?

In och utgångsmusik, musik i kyrkan, musik på festen

Jag funderar på denna

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/VxJnk5t6o84" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

• Svar på tråden Musik på bröllopet
  • Retrobohem

Den är ju fantasisk :) vi ska ha Stairway to heaven in och Shippin to Boston ut, båda på orgel. Solosång av väninna i kyrkan, Sommarkort av Cornelis. För oss är musik superviktigt i vanliga livet, likaså på bröllopet då! Vi träffades på em klubb, pratade om musik, åkte på festival tillsammans efter ett par veckor, har varit på massa konserter och festivaler sen dess. Vi ska försöka hitta ett bra rockabillyband med ståbas så det blir glädje, rock och dans på festen. Hittar vi inget bra band gör vi hellre en bra playlist än nöjer oss med ett ok band. Pachebel är en vacker in elle rutgångsmarsch annars.

• daniiel

Vi hade denna musiken:

Ingånsmusik: Visa vid vindens ängar - Mats Paulson (orgel)
    Utgångsmusik: Änglagård - Björn Isfält (orgel)

Psalmer: En vänlig grönska och På bröllopsdagen ber vi

Solosånger: I was made for loving you - Maria Mena och Nine million bicycles - Katie Melua (gitarrkomp)

Musik på festen: Spotify

• DittVackraJag
    daniiel skrev 2012-04-14 02:43:20 följande:
    Vi hade denna musiken:

Ingånsmusik: Visa vid vindens ängar - Mats Paulson (orgel)
    Utgångsmusik: Änglagård - Björn Isfält (orgel)

Psalmer: En vänlig grönska och På bröllopsdagen ber vi

Solosånger: I was made for loving you - Maria Mena och Nine million bicycles - Katie Melua (gitarrkomp)

Musik på festen: Spotify
    Har du kvar spellistan som ni hade på er bröllopsfest? 
    Skulle du vilja länka den hit i så fall? :) 
    Love is in the air
  • DittVackraJag

tack :) 

Love is in the air
  • MatsoLotta

Fler förslag någon ?

• Brudiframtiden
    Förer som hade spotify på festen...hur funkade det? Sprang folk inte och bytte och hade sig? Lite rädd att det ska bli så...
  • Amejuli

Hej! Vi gifte oss borgerligt men ungefär på samma sätt som ett kyrkligt när det gäller upplägget.

"Inggång" (Vi gick fram till en plats utomhus) - En kompis spelade Telemann - La Grace på trumpet

Solo under vigsel: Kent - Utan dina andetag (tillägnad min make från mig) Kärleksvisan (tillägnad mig från min make)

"Utgång" Melba More - This is it!

Vals: Brian Crain - Butterfly Waltz (Vi hade dock dragit ner tempot lite)

På festen spotifylista. Det gick bra. Ingen som försökte byta eller så. :)

• Charlie13
    Brudiframtiden skrev 2012-04-20 16:22:42 följande:
    Förer som hade spotify på festen...hur funkade det? Sprang folk inte och bytte och hade sig? Lite rädd att det ska bli så...
    Jag funderar på samma sak. Vi har ett gäng gäster som ALLTID känner för att byta låt efter eget behag...
  • sofiasmamma
    Charlie13 skrev 2012-04-20 17:32:58 följande:
    Jag funderar på samma sak. Vi har ett gäng gäster som ALLTID känner för att byta låt efter eget behag...
    Lås datorn!! Det ska vi göra. :)
Svar på tråden Musik på bröllopet