• MatsoLotta

Musik på bröllopet

Vad ska ni ha för musik på erat bröllop ?

In och utgångsmusik, musik i kyrkan, musik på festen

Jag funderar på denna

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/VxJnk5t6o84" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

• Svar på tråden Musik på bröllopet
  • Chicita

Som svar till er som funderade över hur det funkade med spotify

Vi hade spotify...
    Dels stod datorn i ett separat rum där ingen hade anledning att gå in om dom inte skulle till datorn.
    Och dels hade vi låst både listan - och datorn med lösenord.
    Maken var den enda som hade möjlighet att ändra där så det funkade bra Glad 

• sofiasmamma

Vi ska ha:

Ingångsmusik: Trumpet Voluntary - (orgel)
    Utgångsmusik: Delsbo brudmarsch - (orgel)

Psalmer: En vänlig grönska och Den blomstertid nu kommer, ev en tredje

Solosånger: Thank you - Led Zeppelin och Into my arms- Nick Cave

Musik på festen: Spotify

• Charlie13

Tack för alla braiga tips! :)

• Syrinx

Vi ska ha denna musiken i kyrkan:

Ingångsmarsch: Bryllup på Troldhaugen av Grieg (orgel)
    Utgångsmarsch: Brudmarsch som min pappa skriver och spelar till oss (fiol)

Psalmer: Den blida vår är inne, Jag tror att Gud är kärleken, Gud har omsorg om vårt släkte och Över berg och dal. 

Solosånger: Ett liv för mig (Real Group) och Kärleksvisan (Sarah Dawn Finer), som förhoppningsvis mina fastrar som är sångerskor sjunger.  

Till festen finns det en flygel och åtminstone fyra notställ för spontant musicerande, och så ska vi fixa en Spotify-lista till partajet.  

• Syrinx

Till TS: Om ni vill få ännu fler tips kan ni kika in på kyrkomusik.se där man kan lyssna på massor av fina brudmarscher, sånger och psalmer! 

• hemajo13

Vi ska ha följande:

ingångsmarsch: Mot skärgården

Hittade en variant på kyrkomusik.se där den är omgjord för orgel..

Utmarsch

Min kusin spelar trumpet och så ska vi ha orgel med.

psalmer: den blomstertid nu kommer, vi lyfter våra hjärtan

solosånger: Ännu doftar kärlek, Ingen kan älska som vi

första dansen: butterfly waltz 

på festen ska vi ha dj!=)

Nu idag är det bara två veckor kvar till den stora dagen för mig!!!=)  

• SaJo1981

När vi gifte oss förra sommaren såg det ut såhär:

Ingångsmusik: Mendelsohns bröllopsmarsch
    Utgångsmusik: Imperial March på orgel (Star Wars)

Psalmer: "Du vet väl om att du är värdefull (hade vi även på våra söners dop) och "En vänlig grönskas rika dräkt"

Sen hade vi även från cd låten Somewhere over the rainbow med  Israel Kamakawiwo'ole (tänkt från bröjan från min man tydligen att han skulle sjunga och spela men tiden tog slut)

• Brudiframtiden
    SaJo1981 skrev 2012-04-22 08:51:26 följande:

Psalmer: "Du vet väl om att du är värdefull (hade vi även på våra söners dop) och "En vänlig grönskas rika dräkt"

Sen hade vi även från cd låten Somewhere over the rainbow med Israel Kamakawiwo'ole (tänkt från bröjan från min man tydligen att han skulle sjunga och spela men tiden tog slut)
    Imperial March, coolt, har funderat på det med! Eller något ur Lord of the rings eller Gladiator..men hittar inte riktigt nåt som passar...förslag??
  • teztroll
    SaJo1981 skrev 2012-04-22 08:51:26 följande:

Sen hade vi även från cd låten Somewhere over the rainbow med Israel Kamakawiwo'ole (tänkt från bröjan från min man tydligen att han skulle sjunga och spela men tiden tog slut)
    Hur funkade det med att ha en låt på CD under vigseln? Vi känner ingen som vågar/kan sjunga och vill gärna ha med lite musik iaf. Har funderat på att spela upp en låt på CD, men känner att det kanske blir lite konstigt att bara lyssna till den utan att något händer? Jättetacksam för svar då det hade varit skönt att veta om det funkar bra =)
  • SaJo1981
    teztroll skrev 2012-04-26 15:38:07 följande:
    Hur funkade det med att ha en låt på CD under vigseln? Vi känner ingen som vågar/kan sjunga och vill gärna ha med lite musik iaf. Har funderat på att spela upp en låt på CD, men känner att det kanske blir lite konstigt att bara lyssna till den utan att något händer? Jättetacksam för svar då det hade varit skönt att veta om det funkar bra =)
    för oss funkade det jättebra! det var väl inget vi direkt reflekterade över, vi speladte den låten för oss, in för v åra gäster om man ska låta lite ego och den spelades precis efter vi sagt ja till varandra så det blev ett sånt där magiskt ögonblick när vi bara stod och smågrät och log mot varandra och höll varandra i händerna! det hade ju klart varit magiskt om min man "tidsoptimisten" hade sjungit den men detta blev toppen, och jag har inte hört någon påpeka att det blev konstigt heller....
  • teztroll
    SaJo1981 skrev 2012-04-26 23:00:11 följande:
    för oss funkade det jättebra! det var väl inget vi direkt reflekterade över, vi speladte den låten för oss, in för v åra gäster om man ska låta lite ego och den spelades precis efter vi sagt ja till varandra så det blev ett sånt där magiskt ögonblick när vi bara stod och smågrät och log mot varandra och höll varandra i händerna! det hade ju klart varit magiskt om min man "tidsoptimisten" hade sjungit den men detta blev toppen, och jag har inte hört någon påpeka att det blev konstigt heller....
    Gud vad skönt att höra att det blev bra =) Då ska vi nog också köra på det =)
Svar på tråden Musik på bröllopet