Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

När olyckan är framme.. Någon som har ett bra kärringråd?

Satinskor är inte så lätta att töja tyvärr.
    Blöta strumpor kan ge fläckar på satinet som inte går bort och en skomakare kan inte töja tyget som man gör med läder.
    Kunde dom inte ha skickat rätt storlek istället för pengarna tillbaka?  

• Chicita
    knyttan skrev 2012-04-14 11:52:25 följande:
    Du det där låter som att du får göra som Askungens syster när hon skulle ha på sig glasskon - hugga av en bit av stortån!
    Du har fått pengarna tillbaka, så varför inte bara köpa ett nytt par skor? De behöver ju nte kosta 1300, det finns massvis med snygga skor för långt under den summan, och det är ju liksom inte så att du har förlorat några pengar på de skorna som du har nu... Men jag skulle inte rikskera att få abnormt skoskav på en fot och halta runt på min bröllopsdag som en skadeskjuten kråka pga gammal hederlig snålhet... Tungan ute En halv engelsk storlek är ändå ganska mkt, det är väl nästan som en hel svensk?
    Om nu de skorna är dina absoluta favvisar och du inte kan hitta några som kan jämföra sig med dem så skulle jag isf satsa på att hitta ett par andra lite billigare som du kan byta till efter vigseln så att inte hela festen blir förstörd av ömma fötter (fråga mig, jag har i yngre och dummare dar pga fåfänga trängt ner mina fötter i skor av fel storlek och det kan verkligen förstöra en annars fantastisk festkväll... som den gången då jag av en kombination av fåfänga och masocism gick på en pampig fest i ett par stilettklackar i strl 37 när jag är strl 38... hade hittat dem på rea, de "passade perfekt" till det jag skulle ha på mig på festen och det var sista paret. Nåväl, det slutade med att jag verkligen led mig igenom halva festen och tillslut gav upp inför smärtan och gick hem barfota i februari för att jag inte stod ut med smärtan i fötterna längre!!!!) Så ta ett råd från en luttrad skomissbrukare och skaffa ett par andra skor...
    Håller verkligen med...
    Satin ska inte töja sig. Om dom töjer sig så är det något fel. Tyvärr.
    Du får nog bita i det sura äpplet och skaffa ett par andra skor. Vill du absolut ha dom här på bilderna och i kyrkan så ha det.
    Men jag (som har extrema problem med ena foten, där jag faktiskt bryter foten lite då och då bara genom att trampa snett eller belasta fel) kan ju säga att det är inte roligt alls att stå och vänta på att prästen ska prata klart och önska att man valt kortare / färre solosånger för att man har ont.

Brandos har jättefina vita skor och mycket att välja på om du faktiskt har en såpass stor budget för skorna. 
Svar på tråden När olyckan är framme.. Någon som har ett bra kärringråd?