Inlägg från: Lillis82 |Visa alla inlägg
  • Lillis82

Olika blommor till brud och tärnor? Någon?

Jag trodde jag hade allt planerat och färdigt gällande blommorna, men så stötte jag på en jättefin bukett så nu kan jag inte riktigt välja...

Från början hade jag tänkt att jag skulle ha en bukett av vita kallor och brudtärnorna skulle ha varsin bukett med  3 stora kallor som tärnbuketter.

Men nu har jag sett en jättefin bukett av röda nejlikor och funderar på om inte jag kan ha en sån bukett men att tärnorna fortfarande har kallorna då jag tycker det hade vart en finare kontrast då de har röda klänningar.. Vad tror ni?

Samt vad skall killarna ha för blommor då? Min man vill helst ha röd ros.. blir det för stor blandning av blommor?

Nedan ser ni bild på båda buketterna

• Svar på tråden Olika blommor till brud och tärnor? Någon?
  • Lillis82

Jag vill inte blanda olika blommor i själva buketterna.. tycker det är snyggast med en och samma blomma där.. 

Är det ingen som har brytit med det "normala" och haft olika blommor till bruden och tärnorna? hmm.. skall fundera lite till på vad jag tycker är snyggast.. tack för era tankar!

• Lillis82
    passionsblomman skrev 2012-04-14 09:52:45 följande:
    Du måste absolut inte ha samma sorts blommor i tärnornas bukett som i din egen!

Det är inte alls ovanligt att göra som du. Tvärtom!
    Det endda man behöver tänka på, är att inte göra tärnbuketterna så att de i storlek eller exklusivitet överträffar brudens. Det gör de ju inte i det här fallet, då de bara ska ha ett par stycken.

Det är heller inget som hindrar att din man bär en ros om det är det han helst vill. (men du kan ju berätta för honom att traditionellt sett, så har nejlikan förr varit en verklig högtidsblomma, och den sort de flesta män hade, om han tror att det är något udda menar jag)
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Då skulle det ju faktiskt bli rätt enhetligt i alla fall om jag och maken har röda nejlikor och tärnor och marsalkar har vita kallor.. skall ta det här med honom när han kommer hem igen i morgon Glad känns så skönt att kunna lufta sånt här i det här forumet så man får lite andra tankar och idéer! 

• Lillis82

Hi hi sambon avskydde den röda buketten med nejlikor så det va ett big NO NO.. så då var det inte så mycket att undra över längre.. 

Det blir som jag först tänkt mig..

Tack för era tankar ändå!! 

Svar på tråden Olika blommor till brud och tärnor? Någon?