• lordoz

Brudgummens syster och mamma

Hejsan Allesammans!

MIn bror ska gifta sig nu i maj, bröllopet ska ske kl. 15.00 och därefter är det middag och dans. I inbjudan finns ingen klädkod angiven.

Jag har beställt nedanstående klänning till mig. (Brudgumens syster och dessutom toastmaster på middagen):

www.ebay.com/itm/Full-Beading-Flower-Empire-Evening-Dresses-Purple-/150795769384&var=&hash=item231c20d628

och denna till min mamma (alltså brudgumens mamma):

www.ebay.com/itm/Classy-Pleated-Beaded-Evening-Gown-2XL-Blue-/150796663768&hash=item231c2e7bd8

Det jag nu undrar är: Är de för fina???

• Svar på tråden Brudgummens syster och mamma
  • FrökenCitron

Vad står det för klädkodpå inbjudan?

Förövrigt var klänningarna super fina.  Glad

Brud anno 2013
  • FrökenCitron
    FrökenCitron skrev 2012-04-15 09:03:55 följande:
    Vad står det för klädkodpå inbjudan?

Förövrigt var klänningarna super fina.  Glad
    Brud anno 2013
    SORRY! Läste två gånger, men missade att det inte fanns någon klädkod.  Skäms

Men skulle du inte kunna fråga din bror vad han tycker? Har du bra kontakt med din svägerska kan
    du ju fråga henne.

Brud anno 2013
  • mjeanettek

Hej, klänning nr 2 fick jag hem igår och den var jättefin! Satt fint och storleken stämde med specifikationerna :)

• lordoz
    FrökenCitron skrev 2012-04-15 09:06:28 följande:
    SORRY! Läste två gånger, men missade att det inte fanns någon klädkod.  Skäms

Men skulle du inte kunna fråga din bror vad han tycker? Har du bra kontakt med din svägerska kan
    du ju fråga henne.

Brud anno 2013
    Ingen fara! :)

Ja, fråga kan man ju, men eftersom mamma och jag normalt går i jeans och t-shirt så vore det ju roligt att överraska med nåt extra fint och därmed inte berätta... :)
  • lordoz
    mjeanettek skrev 2012-04-15 14:31:28 följande:
    Hej, klänning nr 2 fick jag hem igår och den var jättefin! Satt fint och storleken stämde med specifikationerna :)
    Åhh vad spännande!

Hur lång tid tog det innan du fick den?? Har väntat i 10 dagar nu (vilket jag vet inte är så länge från Kina, men vill ju ha dem nu!)

Vad är det för material egentligen??

Vad bra att storleken stämde, då kan de nog passa som jag har beställt.. :)
  • brideo

Fråga bror vad de har tänkt för stil på bröllopet kanske? 

• Sara 120707

Min instinkt säger att ni kommer att vara väldigt överklädda.

Klänningarna du visade faller ju under kategorin afton/balklänningar.

Det beror ju mkt på hur er släkt är om det är den typen av människor som ofta klär upp sig väldigt fint, men annars brukar ju ingen klädkod oftast betyda ungefär klädkoden kavaj.

Sen får man ju alltid göra som man vill men det kan vara bra att veta om.

• TheD
    Sara 120707 skrev 2012-04-15 15:48:51 följande:

Min instinkt säger att ni kommer att vara väldigt överklädda.

Klänningarna du visade faller ju under kategorin afton/balklänningar.

men annars brukar ju ingen klädkod oftast betyda ungefär klädkoden kavaj.

Sen får man ju alltid göra som man vill men det kan vara bra att veta om.

Mm, håller med. Klänningara är jättefina men känns lite överfint då det inte står någon klädkod.
  • Sara 120707

Ett alternativ kanske hade varit att ta av klänningarna en bit under knät eftersom det är ett väldigt enkelt sätt att "ta ner" klädkoden på dem på ett enkelt sätt.

Det är ju väldigt fina klänningar och de hade säkert blivit fina i den längden oxå.

Svar på tråden Brudgummens syster och mamma