Våra familjer spårar ur, ska vi bjuda de på vår dag?
Hej alla bröllopsplanerare!
Jag och min m2b ska gifta oss nästa sommar och kom fram till att vår gästlista landar på ca 70-80 gäster med familj, släkt och nära vänner. Så fr om denna månad så sparar vi, jobbar extra och har dragit in på massa saker för att lyckas spara ihop pengar för en stor fest sommaren 2013.
Nu till problemet:
Våra familjer har blivit lite konstiga just nu känns det som (de har alltid varit speciella men nu är alla konstiga samtidigt;). Hans syskon har blivit avståndstagande, och han försöker få kontakt och prata men de verkar inte ha något intresse av att träffas/prata eller ha kontakt. Hans föräldrar ringer aldrig längre. Han får tvinga sig på de, åker oanmäld och fikar för att slipper få ett nej.
Mina syskon å andra sidan har "baktalat" våra förlovningsringar och ifrågasatt hur mycket de kostat, hur vi kan ha haft råd med dessa etc. Jag har fått sms om att jag är bortskämd och egoistisk för att jag inte är med på deras present och lägger 3000kr på en gåva till min mamma på hennes 70-års dag (jag har inte ens de pengarna och om jag hade haft råd så skulle jag mer än gärna lägga dessa på mamma, och jag var inte ens med och bestämde gåvan..). F.ö är våra förlovningsringar av silver och kostade 300kr tillsammans då man fick den andra för halva priset.
Nu vet vi inte riktigt hur vi ska tänka... Ska vi arbeta ihjäl oss och spara i ett år för att bjuda dessa människor som inte verkar tycka om oss längre? Det känns konstigt att göra det, samtidigt skulle det kännas superkonstigt att inte bjuda familjen... Någon som har ett bra råd eller tankar att komma med?