• thean

Våra familjer spårar ur, ska vi bjuda de på vår dag?

Frida87 skrev 2012-04-15 19:56:45 följande:
    Hej!

Förstår att det känns lite konstigt just nu.
    Jag och min blivande skall också gifta oss 2013 och har bestämt oss för ett gasnka stort bröllop då min blivande har en stor släkt och vi vill bjuda hela släkten och många av våra vänner.
    När jag berättade detta för min mormor svarade hon dock med "varför vara så himla märkvärdiga! Tycker att ni kan göra det själva och inte hålla på att skryta inför alla". Detta sårade mig jättemycket då vi tidigare varit väldigt nära. Det känns vidare inte så jätteroligt att lägga ut en hel del pengar som det ändå är när man skall bjuda en person på både mat, fest och dricka när personen i fråga verkar vara ointressrad.
    Jag vet dock att hon skulle bli otroligt ledsen om jag valde att inte bjuda henne men bjöd resten av släkten så jag kommer bortse från hennes kommentar och hoppas att hon kommer njuta av bröllopet när det väl blir av.

Så mitt råd är väl att vänta lite och se om de ändrar sig.. det är ju ganska lång tid kvar och ni verkar ju tidigare har haft en ganska okej relation.
    De kanske kommer bli bättre.

Hoppas att det löser sig! 
    Vad spännande hur olika det kan bli, min släkt flippade ut totalt när jag inte bjöd en moster som jag inte alls umgås med, de kan inte heller "sköta sig" när det kommer till middagar (fylla och bråk) så vi bestämmde att inte bjuda dem. På mannens sida bjöd vi inte heller alla hans kusiner av den enkla anledningen att vi inte umgås, alls. Mannen familj var helt ok, inga problem medan min blev galen! Min mormor ställde in allt påskfirande hos henne för att XX inte var bjuden och min morbror som inte heller han något samröre med denna moster, skrev ett elakt välformulerat mail på fb där jag anklagades för att mobba osv... sjuk överreaktion...

Vi har inte råd att bjuda alla i våra släkter, utan har satt gränser där när vi inte umgås eller firar något annars alls... men det var tydligen inte alls ok! Släkten är värst oavsett tror jag... Kram på er!
Svar på tråden Våra familjer spårar ur, ska vi bjuda de på vår dag?