• K och M

Färgtema vitt och rött, hur göra det så icke-juligt som möjligt?

Hej!

Vi ska gifta oss den 16 juni och har bestämt oss för att ha rött och vitt som färgtema. Någon som har några bra idéer om hur vi kan göra för att det inte ska kännas så juligt? Vi tänkte ha vita dukar, vitt porslin, röda servetter, vita blockljus med ett röd- och vitprickigt band runt, vita små presentaskar med samma röd- och vitprickiga band runt med gästernas namn på (som bordsplacering), röda kallor i genomskinliga vaser samt lite murgröna utspritt på bordet. Någon som har några tips på hur vi kan avjulifiera det hela? Glad

• Svar på tråden Färgtema vitt och rött, hur göra det så icke-juligt som möjligt?
  • msafr05

Vi har samma färgtema - mottar gärna tips jag med!!

• Rosi

Även vi har Vitt och rött som tema.. men vi la till svart detaljer bara... vi är mycket nöjda med allt vi har gjort på våra grejer. Jag kan lägga upp lite på det vi har gjort.. men det blir en bild i varje inlägg för har problem med att lägga in bilder isamma inlägg...

• Rosi

Jag har köpt knoppa lakan och röda organza band av en tjej här på BT... =)
  • Rosi

Denna är dock inte något svart imen den var billig så målade jag å senda fäste ett rött band runt den första sidan. =)
  • Rosi

Ljuslycktor som vi har gjort.. vissa har vita band och andra röda.. Det är vanliga syltburkar som vi har målat med glasfärg.
  • Rosi

Kommer göra en massa sådan här bollar men jag ska trä å röda nejlikor i.. ( en blomma som står sig utan vatten i flera dagar.)

• Rosi

Tärnornas klänning. Kommar har en bukett med röda nejlikor och ringblommor!
  • Rosi

Min första provdukning... Inte som den ska vara fattas grejer å det är lite fel färger på program ska göra mig en ny dukning te helgen.. så kan lägga upp en bild då som den ska vara... =)

Det är inga ljusgrejer på bordet det är vattenpärlor ska ha sådan även i röda. kommer göra mer effekt på bordet. =)

• lordoz

Hej!

Ag ska också ha rött och vitt (och silver) som färgtema. Men jag har inte ens tänkt tanken på att det skulle vara juligt. Rött för mig är kärlekens färg, och vitt blir det ju automatiskt med tanke på vita dukar och vit klänning för min del.

Fick tips från en kompis att lägga in blått också, då det då blir royalistiskt. Det tänker jag dock inte göra, men det är ju ett förslag till er andra. :)

Annars tror jag att jul är bland det sista man tänker på, på ett bröllop i sommaren. :)

• Chicita
    K och M skrev 2012-04-15 20:20:58 följande:
    Hej!

Vi ska gifta oss den 16 juni och har bestämt oss för att ha rött och vitt som färgtema. Någon som har några bra idéer om hur vi kan göra för att det inte ska kännas så juligt? Vi tänkte ha vita dukar, vitt porslin, röda servetter, vita blockljus med ett röd- och vitprickigt band runt, vita små presentaskar med samma röd- och vitprickiga band runt med gästernas namn på (som bordsplacering), röda kallor i genomskinliga vaser samt lite murgröna utspritt på bordet. Någon som har några tips på hur vi kan avjulifiera det hela? Glad
    Jag skulle plockat bort murgrönan...
    Rött + Grönt = Jul för mig (vitt är en basfärg och "räknas inte" så att säga Flört )

Satsa på grafiska mönster, undvik sånt man förknipar med jul (kransar, kulor scrolls)
    Stora röda dekorationer (statement-pieces) istället för småplottrigt 
Svar på tråden Färgtema vitt och rött, hur göra det så icke-juligt som möjligt?