Inlägg från: Tokig |Visa alla inlägg
  • Tokig

Hur ska man pynta för en utomhusvigsel?

Vi ska viga oss utomhus vid en sjö och jag behöver tips på enkla sätt som man kan pynta platsen. Det finns träbänkar och bord tillgängliga. Vi planerar anlända till platsen via en flotte på sjön.

Alla tips tas tacksamt emot. Visa gärna bilder på hur ni har gjort. Hyfsat enkelt och billigt är ledorden.

• Svar på tråden Hur ska man pynta för en utomhusvigsel?
  • Tokig

Här är bilder från tidigare vigsel vid samma plats. De har valt att utnyttja taket. Men vi hoppas på fint väder och då finns det en större gräsyta med fin utsikt från vattnet.

Jag tänker väl att vi kommer från stigen man ser på ena bilden (till höger om lusthuset) och upp mot gästerna. Jag funderar på att "vrida" bänkarna så att när vi kommer från vattnet så kommer vi bakom gästerna och kan göra en "klassisk" entré som man gör i en kyrka. Vad tror ni om det?

Då har ju gästerna vattnet till höger om sig och ser oss fortfarande komma från vattnet.
  • Tokig
    MGJR skrev 2012-04-17 13:17:26 följande:

Olika ljuskällor är alltid fint som dekoration. På biltema finns det bambufacklor att sticka ner i marken, jättefina att tända längs gångar när det mörknar.

Vi ska också va ute fast i ett stort tält i en park. Vi tänkte ha lite roliga info/tipsrunde/kärlekscitat-skyltar här o var också. Att fästa lite sådant i ett träd eller vid ett bord gör att det blir en naturlig samlingspunkt att samtala vid. Man kan också dekorera med ljuslyktor och fjärilar för att få en naturlig känsla men som ändå är lite pyntig!

Det finns redan lampor och marschaller etc till kvällen. Finns möjlighet att tända en öppen eld och så vidare. Men vi kommer vigas i dagsljus så det är pyntningen under själva cermonin jag behöver tips till.
Svar på tråden Hur ska man pynta för en utomhusvigsel?