Strawberry skrev 2012-04-17 15:28:13 följande:
Tack för förståelsen och de uppmuntrade orden! Tjejen som skulle sjunga är riktigt duktig och sjunger ofta på både dop och bröllop men eftersom det är en bekant så blir det hela lite känsligt och vi har valt att bara påpeka att det var väldigt synd att hon nu inte kunde trots allt och framför allt jobbigt för oss att hon sa till med så kort varsel. Men vi har lämnat det det. Hon som skulle ha kompat på piano ska ju tyvärr med på samma resa så vi behöver både någon som spelar och sjunger...
I de 7000 kr hade vi fått en tjej som sjunger och en som kompar på gitarr, och jag vet at de är otroligt duktiga och vanligen tar ut den summan men håller med om at det är riktigt dyrt, speciellt då de inte ville sjunga våra föreslagna låtar. Sen är just den 19 en dag då väldigt många gifter sig och många är redan uppbokade.
Vi har kontaktat en gammal kompis som är väldigt duktig och hoppas på att hon och hennes man, som spelar piano, är hemma den helgen men annars blir det till att ut och söka så tack för alla tips!!! Tar gärna emot fler! :D
Ni som erbjudit er att hjälpa återkommer jag till personligen om nu inte vår gamla kompis kan. Och efter att ha pratat med min blivande om vi har någon möjlighet att "trolla fram pengar" från vår redan ansträngda budget att lägga på musik i kyrkan, som vi tidigare hade beräknat max 1000 kr för!
Och måste faktiskt hålla med syrinx om att det här inte är det vanliga när det gäller musiker och det är inget man ska behöva oroa sig för, jag har arrangerat många fester, middagar och liknande tidigare åt andra utan att någonsin haft något problem och vi har nog helt enkelt haft riktig otur!!
Råkade ut för preciiiis samma sak!! En månad innan vigseln fick vi höra att vår solist, min gamla gymnasieklasskompis, skulle åka bort den helgen och tyvärr inte kunde längre. Sjukt mycket ångest!! Vet inte hur många förfrågningar vi skickade ut innan vi till sist, fem dar innan vigseln hade en ny solist bokad!
Kommer aldrig förlåta den "vännen" för ångesten han gav oss... Visst, man kan bli sjuk, men man vet väl ändå långt tidigare vilket datum en stor festival äger rum liksom...
Musiken är jätteviktig för oss och det var en stor mardröm! Att vara utan fanns liksom inte på kartan!
Jag lider därför extra med er som råkat ut för samma sak! Inboxa mig om det fortfarande är kris så ska jag dra i de många trådar jag har för att hjälpa er! Vill inte att ni också ska få magsår!