Hjälp ringar i silver!
Silver oxiderar(=missfärgning) pga föroreningar i luften och ämnen som huden släpper ut. På en del människor blir det som för din fästman att silvret reagerar direkt och hans ring kommer säkert vara lite svart på insidan i fortsättningen med.
Det ni köpte låter som ett rengörningsmedel, använd det när/om ringen blir svart på utsidan. Är den svart på insidan men ej färgar av sig på fingret behöver ni inte göra något åt det.
Repor och märken blir det alltid men det beror lite på vad man jobbar med och vad man gör med sina händer.
Jag har en halvallians ring i silver som frieri ring, har haft den sedan agusti och den är jätte repig på baksidan, massa märken och repor. Sedan kommer jag ha 2 st palladium ringar och min fästman komemr ha en ring i palladium. Palladium har nästan samma färg som silver men är mycket hårdare och mer hållbart än silver. Och man slipper mecket med att rodinera ringarna varje/varannat år som man får göra med vitguld.
Era ringar är jätte fina! Mitt råd ifall problemet med att silverringen mörknar fortsätter är att spara ihop pengar och beställ nya i palladium. Men det behöver ni nog inte göra än på några år. Du borde kunna använda samma stenar om ni gör nya ringar.