Inlägg från: gbg2012 |Visa alla inlägg
  • gbg2012

Alla vegetarianer och ni andra vad tycks om denna meny???

Här har jag fått exempel från vår kock på den vegetariska menyn:

Förrätt

Krämig sparrissoppa serveras med tomattärningar, ljummen getostpirog samt rostade pinjenötter

Varmrätt

Pestogratinerad portabellosvamp serveras med risotto smaksatt med tryffel, smörgrillad sparris samt syrlig tomatcouli & toppas med friterad svartrot

Tycker ni det är fin mat och verkar gott?? Alla åsikter mottages!!

• Svar på tråden Alla vegetarianer och ni andra vad tycks om denna meny???
  • gbg2012
    Mariem skrev 2012-04-19 11:18:20 följande:
    Det låter supergott! Det ända jag tänkte på är att det är sparris i både för och varmrätten, fast sparris är ju så gott så det gör väll inget!
    mm. tänkte också på det. ska fundera lite. =)
  • gbg2012
    Mandelmassa skrev 2012-04-19 11:53:22 följande:
    Låter fint och gott tycker jag. Sparris kan vara både plus och minus beroende på om man gillar det. Jag gillar det och tycker det är fint med en röd tråd i menyn.
    ja så är det ju med allt. Kanske ska provgöra sparrasoppa så får min blivande äta och säga vad han tycker, han gillar det inte så mycket. Denna meny ska dessutom "bara" vegetarianerna på bröllopet äta och de är ganska många på vårt bröllop, 15 stycken. =)
  • gbg2012
    Juni 2012 skrev 2012-04-19 12:00:11 följande:
    Vegetarian sen 10 år tillbaka

Det låter fint! När kan jag komma? Solig
    hihi. Tack! Jag äter skaldjur men ska äta av huvudrätten själv. =)
  • gbg2012
    DittVackraJag skrev 2012-04-19 12:21:34 följande:
    duuu, det där lät så gott så det vattnas i min mun av själva tanken.
    Är inte vegitarian längre, men har varit det i många år förut, kommer att bli kanonbra!

En tanke är bara att dubbelkolla så att ingen är allergisk mot det ni tänkt bjuda på, tänkte på nötterna ex.

Good luck! Solig 
    Love is in the air
    vad bra, tack! =)

Jag själv ska äta av huvudrätten och alla våra vegetarianer. Vi har 15 stycken på vårt bröllop. =)

Vi har en annan meny med hummerförätt och fisk som huvudrätt, alla allgergiker har special av den. =)
  • gbg2012
    jori3641 skrev 2012-04-19 18:52:39 följande:

Smakmässigt låter det väldigt gott. Det enda jag kan anmärka på är att proteininnehållet möjligen är lite lägre än vad jag velat ha. Eftersom protein är kopplat till mättnad så hade jag kanske inte blivit så mätt om portionerna är små. Tyvärr har jag nästan aldrig sett lite lyxigare mat med baljväxter.

/Storvuxen manlig vegetarian

Det är ju ett problem, baljväxter känns sådär. Men trerätters och med tårta tror jag ändå våra gäster blir mätta. Har själv inte ätit kött sen jag var 14 och tycker att risotto och ost är väldigt mättande. Fast det är klart jag är inte så stor, normalviktig tjej. =)

• gbg2012
    jori3641 skrev 2012-04-19 18:52:39 följande:

Smakmässigt låter det väldigt gott. Det enda jag kan anmärka på är att proteininnehållet möjligen är lite lägre än vad jag velat ha. Eftersom protein är kopplat till mättnad så hade jag kanske inte blivit så mätt om portionerna är små. Tyvärr har jag nästan aldrig sett lite lyxigare mat med baljväxter.

/Storvuxen manlig vegetarian

Kan ju tillägga att alla inte ska äta detta utan enbart för vegetarianerna och de flesta av de är inte storvuxna män. 
  • gbg2012
    LiveForever skrev 2012-04-19 12:55:48 följande:
    Vegetarian i 26 år och jag skulle gärna komma på ditt bröllop Cool
    ♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
    Vad bra! =) Hoppas alla veggosar blir nöjda. =)
  • gbg2012
    sollan skrev 2012-04-19 13:58:12 följande:
    Låter gudomligt gott.
    Fru Olsson sedan 120414 <3
    tack. =)

Ja ska själv äta huvudrätten så ska bli gott! 
Svar på tråden Alla vegetarianer och ni andra vad tycks om denna meny???