SkövdeSophie skrev 2012-04-21 16:01:21 följande:
Jag röstar inte på biobiljetter. Ge hellre ett presentkort på spotify eller iTunes, som har med musik att göra. Eller något fint (läs fint, inte nödvändigt dyrt) smycke som ett minne. Bio är väldigt opersonligt och tråkigt. Tycker jag iaf.
Saken med det är ju att långt ifrån alla, även i den åldern, använder spotify eller itunes och att om man inte känner personen i fråga, så kan det vara lite svårt att välja ut tex ett smycke. Är det någon man känner bra, tex en syster, kusin eller vän så tycker jag att personliga gåvor hade kunnat vara en bra idé, men när det är någon man inte känner och bara vill tacka för ett jobb, så kan det vara svårt att ge något personligt.
Pengar är ju också en idé, i ett kuvert bara, för inte räcker studiebidraget så långt i den åldern :P
Till TS, så tycker jag att det räcker med att lägga sig i max 500-kronors klassen, med tanke på att hon själv sagt att hon inte vill ha något för det. Ni ska inte "ruinera" er bara för att vara snälla. Hon hade kunnat komma med ett pris, men valde att ställa upp gratis. Då är ju allt man får bara ett plus i kanten :)