Inlägg från: Dolly P |Visa alla inlägg
  • Dolly P

Vad ger man solisten?

Vad ger man till  dom som ställer upp och sjunger i kyrkan. Det blir troligtvis 2 sånger. Tjejen går på musikskola. Jag tycker det är tråkigt att ge bort pengar, samtidigt som vi inte kan ge hur mkt pengar som hellst.

Några tips?

• Svar på tråden Vad ger man solisten?
  • Dolly P
    Sörön10 skrev 2012-04-20 16:16:40 följande:
    Biobiljetter? 

Presentkort någonstans? 
    Känns inte det fjuttigt då? När man läser över allt tycker jag många skriver att dom ger minst 1000kr, vilket jag kan tycka är rätt mkt.
  • Dolly P
    Sörön10 skrev 2012-04-20 16:22:33 följande:
    Har ni inte dealat något innan? Är det bekanta till er? 

När jag gjort liknande saker har jag tex inte "begärt" något från vänner/familj men är det enbart jobb blir det ju en annan sak.  
    Grejen är den att detta blev ändrat då hon som skulle sjungt från början hoppade av för två veckor sedan. Hobn som kommer sjunga nu är en vän till min ena tärna. Så jag har ingen aning alls vad hon vill ha. Men hon har inte sagt något än. Hon har bara sagt att hon troligtvis kan sjunga.
  • Dolly P
    Sörön10 skrev 2012-04-20 16:50:03 följande:
    Ok! Hur gammal är tjejen? Vilken typ av musikskola är det? Tänkte om det är typ kommunala musikskolan eller Ackis liksom.
    18 är hon. Det är ett vanligt gymnasie, fast med enbart musik.

www.stage4you.se/
  • Dolly P
    Sörön10 skrev 2012-04-20 17:05:56 följande:
    Jadu.. skulle säga att en "gåva" motsvarande 700 är ett helt tillräckligt värde. Skulle jag säga.
    ah ok.  Får fundera ut vad det skulle vara då :)
  • Dolly P

Pratade precis med henne. Hon brukar ställa upp gratis. Men något vill man ju ge som tack iaf :)

Svar på tråden Vad ger man solisten?