Inlägg från: zoolin |Visa alla inlägg
  • zoolin

Vi som ska ha festen på Margullgården

Hej
    vi ska också ha vår bröllopsfest på Margullgården. Roligt att höra att det är fler :)
    Vi letar just nu efter catering, vill också ha varm mat och det är himla synd att det inte finns uppvärmningsmöjligheter där. Så nu är vi på jakt efter ställe som leverar sån mat vi vill ha i värmeskåp tror vi.
    När ska ni gifta er?

• zoolin

Vi gifter oss 25/8. Det där med kock har jag inte hört något om.
    Vad för sorts mat vill ni ha? Vi vet vad vi vill ha men det är det där med det vore trevligt om något av maten var varmt. Vi kommer köra med buffé och så förhoppningsvis ha något av det varmt, annars får det bli kallt.
    Har börjat ta kontakt litegrann med olika cateringställe.
    Vi kommer nog vara runt 40 personer så inte så stort.

• zoolin

Okej, ja Flädie Mat och vingård är ju superfint men alldeles för dyrt för oss.
    Vi ska ha förrätt och sen buffé och ingen efterrätt, det räcker med tårta.

Bor i Malmö men jag är ifrån Bjärred och ville gifta mig i kyrkan där. Sen letade vi efter lämplig lokal och av en slump hittade jag Margullgården i vintras och besökte den och tyckte det passade bra och rätt pris :)

Hur kom ni dit?

• zoolin

Jag är också konfimerad i Flädie kyrka. Det är fin kyrka men alldeles för stor för vårt bröllop och vår smak.
    Vi gifter oss i Bergakyrkan, jag är döpt där och vi båda tycker den passar oss så bra.

Spännande att höra hur andra tänker sitt bröllop och hur deras planer går :)

• zoolin

Vi ska iväg imorgon och titta på ett cateringsställe. Vi vill inte ha det så uppstyrt med servering och trerättersmiddag så vi tänker på typ grillbuffé och de säger att man får maten i värmeskåp så ska kolla på det.
    Nians catering, det ska jag kolla upp.Tack för tipset :)

Lillans catering verkar ha väldigt god mat, menyerna ser trevliga ut.
    Det finns en hel djungel därute så ni hittar säkert det ni vill ha, man får ha tålamod och sen bestämma sig till slut ;)

Dukar och servetter visste jag att man själv skulle ordna men ölglas hade vi inte tänkt på så bra att du nämnde det.

Tänker ni utnyttja hela huset? Alltså ex. äta däruppe och sen festa vidare därnere eller?

• zoolin

Vi tänker nästan likadant fast tror vi kör kaffe och tårta däruppe också och sen dans och bar och umgås därnere.
    Det kan nog bli riktigt bra :)

Vi hoppas på fint väder såklart och då tror jag inte folk har emot att stå upp och mingla utomhus innan vi kommer, om dåligt väder så får de ju vara inne och använda möblemanget där. Inget vi lägger fokus på men kanske något vi kommer lösa senare.

Färgerna vi går efter är naturliga och jordiga färger - naturfärgat, sand, champagne, gammeldagsrosa och liknande då vi vill ha en avslappnad och lite lantlig känsla på det hela.

Ni då? Hur tänker ni när det gäller övrig dekoration?

• zoolin

Hej, jag har skrivit i din gästbok så vi släpper denna tråden :)

Svar på tråden Vi som ska ha festen på Margullgården