• Jonkne

Vilken bukett? Slöja?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken bukett? Slöja?
  • Stike

Oj såhär tycker jag: Den rubda buketten passar bäst för den är lite mer nertonad, jag tycker det blir för mkt med den droppformade till den klänningen. MEN jag tycker du ska ha de blommorna i den droppformade till den runda. Alltså rund bukett UTAN ROSOR, men med blommorna i den droppformade :p Anledningen är att blommorna i den droppformade hänger ihop med din klänning eftersom att din klänning har ett svart band och blommorna i den droppformade buketten är nästan svarta (iaf mörka) i mitten.

• Amejuli

Jag tycker: Absolut den runda buketten, den svarta över axlarna och ingen slöja. Hellre ett riktigt fint hårsmycke, eventuellt med lite flor ner över pannan. :) Men smaken är ju som sagt som baken...

Stort lycka till!

• Jonkne

Kom på att jag har en tiar oxå..ha,ha....men har inte bestämt om jag ska ha den.
    Gud vad jag e snurrig.....skulle nog haft en brudtärna....
    Kanske bli förmycket
  • Chicita

Om du har en tiara så skulle jag defenitivt använt den till din klänning eftersom blinget i båda funkar bra ihop.

Om slöjan behöver kantas eller ej är svårt att säga, men det kan finnas risk för att den repar upp sig om du inte gör något.

• Jonkne

Jag kommer nog inte att ha så mycket mer smycken....är inte så mycket för halsband.

• daniiel

Jag håller, återigen, med Chicita. Tiaran var fin, ser ut att kunna passa bra ihop med klänningen, och din klänning är så pass enkel att det går att "ösa på" lite mer med accessoarer som tex tiaran, slöjan, buketten osv. Speciellt om du inte tänker ha just några andra smycken.

• Cicci90

Jag tror på den droppformade buketten, det känns som att den hamnar längre ner och då inte täcker de svarta på din klänning.
    Jag hade valt att inte ha slöja, men smaken är som baken ;)

• Pyttsan

Ja till tiaran! I synnerhet om du inte har nåt större halsband. Stort halsband+stor tiara tycker jag att kan bli för mycket. Utan halsband, eller med nåt väldigt litet smycket, så kommer tiarar och smycket i klänningen till sin rätt.

Håller med de andra, passar jättebra till klänningen och ditt vakcra mörka hår. Tycker slöjan ska vara lite kortare än den du har, eller hellång. Skulle ta av slöjan ungefär där det svarta bandet slutar, lite längre än till armbågen. 

• Jonkne

Vips!! så var slöjan 25cm kortare....satte saxen i den och den blev sååå mycket bättre!!Skrattande
    Och jag tror inte att jag behöver sy den, det var nästan lite tuffare utan den kant som var innan....älskar detta forum!!

Det är så skönt att på lite tips och tankar.....ni är bäst!!

• malin martin

min tärna hade en liknande cape på sig och va JÄTTE vacker i den till sin silver/grå färgade klänning

• Jonkne

Nu har jag även roat mig med att sy i några glaspärlor glest längst kanten på slöjan. Jätte fint dom är så små att dom knappt syns utan bara glitrar till i vissa ljus.

• JuliBrud89

Jag tycker också den droppfformade! Tycker absoluut inte der blir før mycket! Sløja tycker jag också du ska ha ;) Du ska gifta dig, då ær det lov att vara "øverpyntad" :) Med den klænningen som ær rætt simpel och elegant kan du ha mer detaljerat pynt. Det blir superbra!

Svar på tråden Vilken bukett? Slöja?