Jo, så kan man ju också se det. Men jag tycker ändå att det är upp till de som gifter sig om de vill bjuda in människor de inte känner eller inte.. Sedan kan man ju självklart fråga brudparet om man inte kan utläsa hur det ligger till på inbjudan, men jag tycker absolut inte att det är fel att bara bjuda vänner utan partners som man inte känner. Fast då kanske man som brudpar väljer att adressera det till den de känner samt skriva att DU är bjuden på bröllop osv.
Men, men det finns lika många åsikter som personer!
Chicita skrev 2012-04-22 18:27:22 följande:
Det är inte så ofta som den som inte är bjuden surar. Däremot kan vissa ta det som en stark markering om att brudparet (eller den ena i brudparet) har något emot ens make/maka/sambo.
Det är bara att läsa alla trådar om "min sambo är bjuden på bröllop men inte jag" som finns här på BT, för att se hur illa upp många tar när inbjudan inte är ställd till båda.
Det har inte så mycket med att göra att man ville gå på bröllopet, utan att man känner sig utesluten och mindre värd.
Jag hade nog inte tagit det så personligen. Men jag misstänker att maken hade fått höra med sin kompis (eller vem som nu skickat inbjudan) eller att jag fått göra det om det var en kompis till mig som inte bjöd honom... Bara för att se om dom faktiskt uteslutit den andre om bara en persons namn stod på inbjudan, eller om det var för att dom inte visste vad jag (eller han) hette och inte tänkt på att skriva + respektive. Eftersom det är rätt vanligt också.
Många skriver bara enes namn på inbjudan och räknar med att alla ska förstå att det gäller hela familjen. Vilket inte alla gör...
Medans andra skriver bara ett namn för att dom bara vill bjuda den ena och tror att alla ska förstå att det bara gäller den personen - trots att det egentligen betyder båda ändå