theluckiest2013 skrev 2012-04-22 18:15:48 följande:
Fast jag tycker ju att det är brist på social kompetens om man som vuxen människa sitter hemma och surar över att man inte är bjuden till en icke-bekants bröllop.....
Nej jag hade inte heller suttit hemma och surat över att jag inte fick gå på bröllop just. Däremot så hade jag tagit det som en stark markering att min sambos bekanta/avlägsna kusiner/ arbetskompisar/whatever inte tycker om mig och det hade jag nog blivit ledsen över och börjat fundera över vad jag gjort fel. Men precis som jag sagt innan så är det ju helt irrelevant hur några av er personligen skulle reagera eftersom det hör till common sense att man bjuder båda. Precis som jag har sagt tidigare i liknande trådar så är det helt ok att man innom vissa familjer/kompisgäng fiser vid matbordet eller dyl, men de allra flesta vet att man inte gör så utanför den gruppen eftersom det är troligt att folk kan ta illa upp. Samma med detta.
Argumenten för att inte bjuda hela par tycker jag är rätt småaktiga, att man antingen inte har råd (varför bjuder man då en sådan avlägsen bekant vars partner man aldrig träffat??) eller att man "inte vill lära känna folk på sitt bröllop" (återigen varför vill man då ha så avlägsna bekanta på sitt bröllop att man kanske bara sett dem ett par gånger??) och då tycker jag att det nästan alltid är bättre att avstå från att bjuda bara den ena, än att riskera att göra folk ledsna i onödan. Oftast så rör det sig ju ändå om folk som är så avläset bekanta att de ändå inte skulle ha räknat med en inbjudan!