• TheD

Bjuda arbetskompisens sambo, fast jag aldrig träffat honom? Vad är brukligt?

vi bjöd inte respektiven där det var förhållanden som vi knappt visste om. Spec inte om det var någon som vi inte hade träffat. Vi ville inte "lära känna" nytt folk. har personen någon anledning att bli bjuden då en inbjudan ändå inget någon ska förvänta sig att få ;) osv... Sen var det en ekonomisk del i det hela också. Jag skulle inte tycka det vore roligt att förlja med min karl på ett bröllop där jag inte känner brudparet, och skulle då tacka nej.

• TheD
    theluckiest2013 skrev 2012-04-22 12:42:20 följande:
    Jag tycker att det är upp till var och en att bestämma det! Jag skulle inte ta det minsta illa upp om min m2b blev bjuden till ett bröllop och jag inte blev det (om inte båda känner brudparet alltså)..
    Nepp, inte jag heller.
  • TheD
    knyttan skrev 2012-04-22 19:36:31 följande:
    Nej jag hade inte heller suttit hemma och surat över att jag inte fick gå på bröllop just. Däremot så hade jag tagit det som en stark markering att min sambos bekanta/avlägsna kusiner/ arbetskompisar/whatever inte tycker om mig och det hade jag nog blivit ledsen över och börjat fundera över vad jag gjort fel. Men precis som jag sagt innan så är det ju helt irrelevant hur några av er personligen skulle reagera eftersom det hör till common sense att man bjuder båda. Precis som jag har sagt tidigare i liknande trådar så är det helt ok att man innom vissa familjer/kompisgäng fiser vid matbordet eller dyl, men de allra flesta vet att man inte gör så utanför den gruppen eftersom det är troligt att folk kan ta illa upp. Samma med detta.

Argumenten för att inte bjuda hela par tycker jag är rätt småaktiga, att man antingen inte har råd (varför bjuder man då en sådan avlägsen bekant vars partner man aldrig träffat??) eller att man "inte vill lära känna folk på sitt bröllop" (återigen varför vill man då ha så avlägsna bekanta på sitt bröllop att man kanske bara sett dem ett par gånger??) och då tycker jag att det nästan alltid är bättre att avstå från att bjuda bara den ena, än att riskera att göra folk ledsna i onödan. Oftast så rör det sig ju ändå om folk som är så avläset bekanta att de ändå inte skulle ha räknat med en inbjudan!
    Kan inte hålla med om att det gäller avlägsna släktingar...några såna hade inte vi. Det var bara jag som hade släkt på bröllopet men iaf.
Svar på tråden Bjuda arbetskompisens sambo, fast jag aldrig träffat honom? Vad är brukligt?