Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Tips på roliga drinknamn :)

Vilka drinkar hade ni tänkt servera?
    Det kan vara enklare om man vet det så kanske man kan hitta något som passar med drinknamnet också Glad 

• Chicita

Postade lite för tidigt...
    ...Men spontant så tänker jag på något med Sherry och Vina
    Hur hade ni tänkt er med rimmen? Ska hälften av drinkarna rimma på Jerry och hälften på Tina eller kan det vara en "Jerry Temple" (Shirly Temple) eller en Tina Sunset (Tequila Sunset).

Kan du ge exempel på hur du tänkte + de drinkar ni tänkt döpa om Glad

• Chicita
    Tinzi skrev 2012-04-22 11:36:36 följande:
    Precis så! Vi vill ha ett ex. på Vodka Redbull (ngt roligare alt än en Tina Redbull liksom)
    Det lättaste då är ju om vi vet vilka drinkar ni tänkt servera, eller i alla fall vad ni har i baren.
    Så jag inte ger tips på 10 drinkar som innehåller rom och ni bara ska ha vodka exempelvis Flört 

Men om ni redan vet vilka drinkar ni ska servera så hade det varit det bästa, så kan jag hjälpa er att döpa om dom.
    Om du inte vet vilka drinkar ni ska ha, men vet vad ni ska ha för grejor i baren så kan du leta här:
    http://www.cocktailguiden.com/ 
  • Chicita
    Tinzi skrev 2012-04-22 12:04:28 följande:
    Det är alltså inte så avancerat och en tag själv bar. Kommer även att ha mjölk,  citron, lime, is, mm. Men kanske finna några drinkar man kan få ihop på det tänkte vi.

har kollat och hittar inte så många...dricker mest vitt vin så vet inte vilka som är goda heller...
    Ok här kommer några förslag med de ingredienser du räknat upp drinkens originalnamn om sånt finns inom parentes. Alla namn är inte så "roliga" eller superromantiska, utan jag har försökt utgå från namnet på drinken.

Tinas lovepotion (Orgasm):
    2 cl Baileys
    2 cl vodka
    Mjölk  

Jerrys skruvmejsel (Screwdriver): 
    4 cl vodka
    Apelsinjuice

En kväll med Tina (Kvällens / dagens - beroende på vartifrån man är):
    1 del vitt vin
    1 del sockerdricka 

Jerry and Tina (7 and 7):
    4 dl whisky
    7-up (fruktsoda funkar också)

Whisked away by Jerry  (Whisky och Cola, finns inget direkt drinknamn ) 
    4 cl whisky
    Coca Cola

En tjurskallig Tina (Redbull & Vodka, Vi hade "digerdöden" och "pesten" så.... Flört):
    4 cl vodka
    Redbull (gärna lite sockerdricka också)

Något att börja med kanske i alla fall?
    Misstänker att gästerna kommer att blanda hejvilt, men det kan ju ändå vara bra med några tips... 
  • Chicita
    Cosy skrev 2012-04-22 13:16:05 följande:
    sen kan de det bero på vilket tema ni har på festen med. chichita hade om jagförstått rätt medeltida bröllops tema. Har ni några andra teman så kan  det bli lättare

We did it on DreamHack. Geeky love
    Jo vi hade medeltida tema så du minns rätt.

Men Tinzi vill ju att drinkarna ska ha med deras namn att göra, så då spelar väl inte temat in direkt? Eller, jag förstår inte riktigt hur du menar här? Flört
    Vi hade ju kunnat döpa våra drinkar till Marie och Daniel även fast vi hade medeltidstema... 
  • Chicita
    Tinzi skrev 2012-04-22 16:08:26 följande:
    Tusen tack för hjälpen! Blev 8 olika 4 på varje sida av Ikeas ram m. fot :)

Själv har jag dålig fantasi m. drinkar så lite förslag är nog kul för vissa :)
    Bra att du fick ihop något passande Glad
  • Chicita
    Tinzi skrev 2012-04-22 18:00:22 följande:
    ja det blev toppen :) tog några av dina, några egna och några kombinerade :)
    Det svåraste är ju att få igång fantasin. Och ibland kan även ett riktigt dåligt förslag resultera i något toppen i slutänden när man kan spinna vidare på det Glad
  • Chicita
    Brud vår 2012 skrev 2012-04-22 20:57:47 följande:
    ÅH!!! Gillar denna ide' skarpt!!!!

Men min fantasi står också still, men tar gärna hjälp med dessa drinkar:

Rom & Cola
    Baccardei Razz o Sprite
    Gin & Tonic
    Gin & Cola

lycka till, till er alla!!
    Vill du att det ska följa något tema eller vill du bara ha något allmänt "romantiskt och kärleksfullt?"
    Flört 
    Tinzi ville ju ha något som hade med deras namn att göra. Är du ute efter något sånt så kan det vara bra att få namnen Flört 
  • Chicita
    Brud vår 2012 skrev 2012-04-22 21:53:55 följande:
    är öppen för alla förslag =) 
    Men vi heter Lisa o Fredrik!!

tack för att du engagerar dig!!
    Rom & Cola: Midnatt i Rom (Rom ska ju vara en romantisk stad och jag tänker på att det är en mörk drink Flört) / Captain Fredrik (Syftar ju på Captain Morgan som ju är en poppis rom att blanda med)

Baccardi Razz o Sprite: Lovepotion nr:2 / Sweet Liza (jag tycker att det är godare att blanda med loka smultron istället för sprite förresten *tips*)

Gin & Tonic:  Titanic (romantisk film Tungan ute

Gin & Cola: Fredriks coola drink 

Det är nog så långt jag kommer just nu, får sova på saken Tungan ute
  • Chicita
    -FelizLane skrev 2012-04-23 22:18:41 följande:
    Vad jag vet så är chicita redan gift va!? :D
    Hehe... precis Oskyldig
    2011-09-03

Så jag hör till dom där som vissa nytillkomna tycker borde dra till familjeliv istället eftersom vi inte har något här att göra längre Tungan uteFlört
  • Chicita
    Cosy skrev 2012-04-24 08:19:02 följande:
    Lite svårt att fråga om erfarenheter när det inte finns någon att fråga som gjort det innan isf.. Dock blir man knasig på när man skriver något i still med vi kommer göra så hör och får svar från någon ush nej så tycker jag inte du ska göra så här gjorde vi (och sen känlsan av att de är överlägsna kommer sen)
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Men det behöver inte betyda att dom känner sig överlägsna eller bättre. Utan dom har gjort på ett sätt och det funkade. Dom kanske själva hade tänkt göra som ni tänkt först men fått rådet att ändra och det blev bättre...
    Tror man tolkar in det där med överlägsenheten själv.

Om jag inte tycker att en sak är bra så säger jag det, jag vore inte shysst om jag låter bli att säga att något är en dålig idé och låter brudparet göra ett misstag när jag kunde ha stoppat dom...
    Och om jag säger att något är en dålig idé så ger jag ett annat förslag.
    Om jag då gjort på ett annat sätt så kanske jag tar det som exempel "så här gjorde vi, och det funkade för oss". Men det betyder inte att mitt sätt är det enda rätta... Flört 

Nåväl, det var en parentes, åter till topic kanske? Glad 
  • Chicita
    lillzan skrev 2012-04-24 11:32:28 följande:
    Chicita tycker det är guld att du och andra här på BT är kvar och hjälper oss som inte gått igenom ett bröllop.  

Vi ska också ha ett drinkhäfte..
    Jag och min sambo dricker alltid red bull och vodka när vi festar så vi har brudens drink och brudgummensdrink som det bara det att min är 4a och hans en 6a. Men kanske kan komma på någe roligare?

sen kommer vi ha dessa drinkar och vi heter Lilian och Patrik.. så kankse nån som kommer på någe roligt till dessa drinkar, kanske blir så att jag snor några som redan varit också. hehe

sen om nån har något mer förslag på drink som kan skapas av de spritsorter vi har.
    Ska ta och testa iaf loka smultron till razz lät ju gott.  

När det är samma drinkar som Tinzi fick namn på så har jag gjort samma förslag här, men med era namn
    Tre drinkar var lite extra svåra kände jag, så jag gav dom namnen Tro, Hopp och Kärlek. Jag försöker annars att ändra en del av namnet så det passar med era namn. Men så att man kanske kan förstå vad det var från början...

Lonkero - Kärlek
    (Gin, grape)

Horse´s neck  - Tro
    (Whiskey, ginger ale, citron)

Gin och Tonic - Titanic

Screwdriver  - Patriks skruvmejsel
    (vodka, apelsinjuice)

”7 and 7” - Lillian & Patrik
    (Whiskey, sprite, lime)

Bacardi Razz och sprite - Sweet Lillian

Bacardi Razz och loka smultron/hallon 
    - Hansome Patrik

Irish coffee - Patriks kaffe
    (whiskey,kaffe, grädde)

Baileys coffee - Lillians kaffe
    (baileys, kaffe och grädde)

Moscow mule - Hopp
    (vodka, ginger ale, lime)

Orgasm - Lillians lovepotion
    (Baileys och mjölk )

Svar på tråden Tips på roliga drinknamn :)