• frigan

VLCD diet

Snart är det våran stora dag, 82 dagar! Är himla nervös, och lite stressig över småsaker, alla stora grejer fixade iallfall så kan andas ut lite grann.

Till rubriken, jag har precis klickat hem produkter från Allevo och ska sätta igång nästa vecka med den dieten och börjar med 10 dagar. Har varit sjuk och inte kunnat träna på en månad, så har ökat lite i vikt och vill bli av med det innan jag kommer igång helt med träningen igen. Plus att klänningen ska passa tills den stora dagen. Tänkte att ni kunde dela med er om era upplevelser med VLCD och Allevo och skulle vara tacksam för smarta tips!

Jag vet att om man kör denna diet och sedan äter som vanligt igen går man upp snabbt, det förstår jag men ska köra pulverdieten sedan äta en bättre kost än innan samt träning på det!

• Svar på tråden VLCD diet
  • Anonym (Nyfiken)

Vad innebär VLCD???

• frigan
    Anonym (Nyfiken) skrev 2012-04-23 13:52:55 följande:
    Vad innebär VLCD???
    Very Low Calorie Diet :)
  • Anonym (knubbis)

Körde på Allevo ca två månader i vintras, gick ner ca 3 kilo, sen gick jag upp allt ihop igen på två veckor efter att ha börjat äta riktig mat. Produkterna är goda och så, jag åt soppor och shakes, men riktig mat till middag. Men man orkar inte hålla på så länge, iaf inte jag. Känns inte som en varaktig lösning utan mera som en quick fix. och så är det dyyyyrt också. Så nej jag är inte övertygad. Tycker också det kändes fel att äta chokladbars istället för lunch, det blev liksom en konstig psykologisk grej av det för mig... men det är kanske inte så för alla...

Svar på tråden VLCD diet