• teddy

Någon som beställt tårta från gymnasieskola???

Som rubriken lyder... har någon beställt bröllopstårta från bageriprogrammet på en gymnasieskola? Hur gick det? Hur blev det? Hur mycket kostade det?

Någon som har erferenhet från John Bauergymnasiet i Ängelholm? :) 

O har ni några bilder? 

• Svar på tråden Någon som beställt tårta från gymnasieskola???
  • Bröllopstokig

Gck en sån utbildning själv för 100år sedan och vi gjorde ganska många sånna. ett tips är att beställa en "vanlig" med någon dekoration på och provsmaka )

• teddy

Ja, en provsmakning ska vi få, o jag tror de kommer bli jättebra! :) Undrar bara om de e nån annan som tänker likadant? Eller redan har gjort de?

• lilla smulan

Hej.. Jag och min blivande har nyss beställt tårtor från en gymnasieskola i lund, Vipeholm, 630:- för tre 20 bitars, vita tårtor med decorationer i silver, lila och grönt. Vi gifter oss i juni, men har beställt tårtor tidigare från vipeholm, via jobbet och standarden och kvaliteen har alltid varit i klass med vilket bageri som hellst.. =) helt klart värt det.

Lycka till..

• teddy

Jag fick precis ett prisförslag från den skolan jag har kontakt med o de vill ha ca 30-35 kr biten... e de för dyrt?

• lilla smulan

Våra bitar går på 10,50 st..... Tycker det är överpris med 30-35kr biten från ett gymnasium. kolla på vipeholms hemsida, googla det. Det kanske kan vara värt ett försök. de har bilder med på tårtor, och kan ändra om man vill...

• teddy

Tror dock att Lund e för långt bort... tack ändå...

• Bröllopstokig

Den godaste prinsesstårtanjag någonsin har ätit åt vi på ett bröllop ifjol och den var köpt på Citygross för typ 10-15kr per bit... vanliga med vit marsipan o de hade valt rosa roser. Så himla god tårta!!! Brudparet hade olika pastellfärgade tårtfat i olika storlekar som de hade tårtorna på.

På vårt bröllop för 6 år sen hade vi också vanliga prinsess med vit marsipan som vi hade stående på björkstubbar i olika höjder, jättefint!

• Cicci90
    teddy skrev 2012-04-24 20:07:49 följande:
    Jag fick precis ett prisförslag från den skolan jag har kontakt med o de vill ha ca 30-35 kr biten... e de för dyrt?
    Vi beställer från bageri och får ge 40kr/biten.
    Så jag tycker nog att 30-35 kr/biten från gymnasium är i högsta laget..
  • emmaochvalter
    lilla smulan skrev 2012-04-24 19:47:15 följande:

Hej.. Jag och min blivande har nyss beställt tårtor från en gymnasieskola i lund, Vipeholm, 630:- för tre 20 bitars, vita tårtor med decorationer i silver, lila och grönt. Vi gifter oss i juni, men har beställt tårtor tidigare från vipeholm, via jobbet och standarden och kvaliteen har alltid varit i klass med vilket bageri som hellst.. =) helt klart värt det.

Lycka till..

Vi gifter oss på Österlen 16 juni och tårta från Vipeholm skulle passa oss perfekt. Vilket datum gifter ni er? Har de öppet i deras butik mitten av juni, har inte skolorna slutat då?
  • lilla smulan

vipan har sista försäljningsdag den 1 juni... sen stänger de, tyvärr.

• Dianna

Jag tänkte beställa från Malmö gymnasiet där vid Värnhem men just vårt datum skulle dem till tyskland. Dem tog under 30 kr per bit. Jag beställde vår på konditori katarina i limhamn! Dem tar 33 kr per bit och det är inkl tårtställningen! Och man fick provsmaka såklart :) dock har dem bara tre altenativ på smakerna. Passion chocklad och jordgubbhallon? Ja något rosa var det ;)

Svar på tråden Någon som beställt tårta från gymnasieskola???