• Pagnie

Hur kort klänning kan dom ha egentligen?

Nu har jag ett problem och det är hur kort klänning en brudtärna kan ha utan att folk höjer på ögonbrynen? Mina vill inte gärna ha långklänning och det gör faktiskt inte mig något. Dom är rätt korta och små så lite kortare ser nog bättre ut på dom. Men hur kort kan dom egentligen ha?
    Hittade dessa. och jag vet ju inte exakt hur korta dom blir det beror ju på vem som har dom också men vad tror ni?
    Mina brudtärnor är väldigt korta för övrigt

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320885810459&var=510060752534

• Svar på tråden Hur kort klänning kan dom ha egentligen?
  • blackopal

Jag tycker inte att det blir för kort men det är bara vad jag tycker. :)
    Jätte söta klänningar! 

• Mette81

Jag skulle säga knälångt iaf... men de klänningarna du hade i länken är vell ok?!!? Kan ju oxå bero lite på hur övriga är klädda... kommer övriga gäster med "balklänning" så kanske det känns fel??

Men annars så tycker vell jag att det är upp till dig och din blivande!!

• vitklänning

JÄTTE FINA!!! Kör på dom, tycker inte alls att det är särskilt kort! :)

• repsara

Jag kan tycka att dom kan bli för korta, men kanske inte..
    Inte ovanför knäna tycker jag, men det är ju vad jag tycker =)

• vitklänning

Nedanför knäna ser tantigt ut om jag får säga min åsikt :) Antingen ovanför knäna eller hellångt!

• Pagnie

Ja som sagt vi kommer ju inte kräva smoking och hellång klänning på övriga gäster så tror att det flesta kvinnorna i alla fall kommer att ha lite kortare klänningar. Jag vet ju hur det såg ut på min systers bröllop i sommras. Men jag tänkte beställa hem en prov för att se hur det blir. Dom var ju inte så där jätte dyra.

• MatsoLotta

Mina tärnor kommer att ha klänningar som slutar precis ovanför knät. Det blev jätte fint.

Beror kanske lite på vad man har för klädkod i övrigt. Vi har Kavaj.

• Pagnie
    MatsoLotta skrev 2012-04-25 09:09:48 följande:

Mina tärnor kommer att ha klänningar som slutar precis ovanför knät. Det blev jätte fint.

Beror kanske lite på vad man har för klädkod i övrigt. Vi har Kavaj.

Jo det har du nog rätt i. Men vi kommer nog ha mörk kostym som klädkod. Men det är inte helt säkert än.
  • niriel

Mörk kostym innebär väl egenltigen, om man ska vara petig, att klänningen ska täcka knäna. Men sen har jag som personlig åsikt att brudföljet (alltså brud, brudgum, marskalk och tärnor etc) kan avvika från klädkoden, så länge gästerna inte känner sig felklädda. Men det är min åsikt, jag vet att den inte alltid är den mest populära åsikten. Klänningarna tycker jag är väldigt fina, personligen hade jag som tärna nog känt att de var något korta, men om du, din blivande och dina tärnor tycker att det är ok så är det ok. Det är trots allt ert bröllop!

• Pagnie

Det var just mina tärnor som ville ha den. Så det är inget problem. Sen så är dom väldigt unga och ja dom har inga problem att visa upp ben och så så det är inget problem. Sen brukar dom klä sig i sådana korta saker annars också så för dom spelar det ingen roll. Sen så har dom ingen talan heller egentligen om jag nu ska vara sån. Men som sagt dom ville ha denna.

Svar på tråden Hur kort klänning kan dom ha egentligen?