knyttan skrev 2012-04-25 17:30:15 följande:
Håller absolut inte med! Bara titta på Daniiels fina tärnor!! Annars så kan du googla på "tealength dresses" och få huuuuur mycket motargument som helst! Om man har rätt längd på klänningen och inte har den till precis tjockaste delen på vaden, utan lite under eller över så är det dessutom väldigt smickrande för de flesta.
För att svara TS så tycker jag att det beror på en massa saker, vilken klädkod ni har valt för övriga gäster, tid på dagen för vigseln, hur gamla tärnorna är (nu är de ju tex unga och då kan jag tycka det är mer ok med korta klänningar än på lite äldre tärnor) vilken typ av vigsel (ju mer formell desto viktigare att klänningen är längre) osv osv. Jag tycker också att man bör följa klädkoden för hela brudföljet (men så har jag också blivit kallad för klädkodsfacist förr) och hade vi haft tärnor osv hade jag absolut sett till att de följde den. Men jag skulle nog inte direkt reagera om det var ett eftermiddagsbröllop med utomhusvigsel... För kort skulle jag tycka den var om vi börjar tala om "grytlappskjolar" och sånt som slutar bara nån dm nedanför troskanten. Det skulle inte se chict ut utan bara vulgo.
jag håller helt med dig. Jag kan säga att jag gärna har lite längre klänningar på dom för ju mer ni pratar om det desto mer säker blir jag. och efter att ha sett daniiels tärnor som var hur vackra som helst så blir man ju helt såld. Men som sagt det jag säger att dom ska ha det får dom vara nöjda med och det är dom medvetna om och har accepterat. syrrorna vågar inte riktigt säga något annat eller jo men dom gör inte det när det är lillasysters dag och mina made of honor är hur underbar som helst och stöttar i allt.