Inlägg från: Pagnie |Visa alla inlägg
  • Pagnie

Hur kort klänning kan dom ha egentligen?

Nu har jag ett problem och det är hur kort klänning en brudtärna kan ha utan att folk höjer på ögonbrynen? Mina vill inte gärna ha långklänning och det gör faktiskt inte mig något. Dom är rätt korta och små så lite kortare ser nog bättre ut på dom. Men hur kort kan dom egentligen ha?
    Hittade dessa. och jag vet ju inte exakt hur korta dom blir det beror ju på vem som har dom också men vad tror ni?
    Mina brudtärnor är väldigt korta för övrigt

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320885810459&var=510060752534

• Svar på tråden Hur kort klänning kan dom ha egentligen?
  • Pagnie

Ja som sagt vi kommer ju inte kräva smoking och hellång klänning på övriga gäster så tror att det flesta kvinnorna i alla fall kommer att ha lite kortare klänningar. Jag vet ju hur det såg ut på min systers bröllop i sommras. Men jag tänkte beställa hem en prov för att se hur det blir. Dom var ju inte så där jätte dyra.

• Pagnie
    MatsoLotta skrev 2012-04-25 09:09:48 följande:

Mina tärnor kommer att ha klänningar som slutar precis ovanför knät. Det blev jätte fint.

Beror kanske lite på vad man har för klädkod i övrigt. Vi har Kavaj.

Jo det har du nog rätt i. Men vi kommer nog ha mörk kostym som klädkod. Men det är inte helt säkert än.
  • Pagnie

Det var just mina tärnor som ville ha den. Så det är inget problem. Sen så är dom väldigt unga och ja dom har inga problem att visa upp ben och så så det är inget problem. Sen brukar dom klä sig i sådana korta saker annars också så för dom spelar det ingen roll. Sen så har dom ingen talan heller egentligen om jag nu ska vara sån. Men som sagt dom ville ha denna.

• Pagnie

nej tantigt anser jag inte direkt att det skulle vara. Frågan var egentligen om det var för kort eller inte. Jag hade egentligen vela ha strax ovanför knät på mina tärnor men det verkar stört omöjligt att hitta i kungsblått så jag vet inte riktigt vad jag ska göra just nu.
    Letar som en galning. Dom du la upp daniiel var jättefina. Och det känns som att man skulle ha valt typ rosa eller något för att kunna hitta. Men jag är öppen för allt liksom. Men jag tänker i alla fall gå efter vad som är fint och inte efter vad man SKA ha. Bara det att jag inte vill att det ser slampigt ut.
    Men har ni några tips på bra sidor där man kan hitta så säg till. tar emot alla förslag.

• Pagnie
    Amejuli skrev 2012-04-25 16:33:17 följande:

Jag tyckte de du tittat på var fina! Men jag har väldigt få hämningar när det gäller etikettsregler.

Kan dock förstå dem som tänker lite att kanske alla borde följa klädkoden om ni valt mörk kostym. Ni kanske kan byta klädkod till kavaj om inte inbjudningarna redan är skickade förstås?

Lycka till!!

nejdå inbjudningarna är inte skickade jag har en hel del tid på mig. Men jag vill gärna hitta i och med att det verkar vara så svårt. Letar överallt och ingenstans känns det som. Alla sidor som finns så inte bara ebay utan vanliga klädsidor också. Men ja det är svårt.
  • Pagnie
    Ekorren skrev 2012-04-25 16:31:57 följande:
    Det är ju svårt att veta hur långa modellerna på bilderna är och klänningen kan ju vara precis över knät på en som är 160 cm om modellen på bilden är 178 cm :) Fanns det inget mått på längden förresten? Kanske du kan maila och fråga om inte annat :) eller så kan du beställa hem en som du tänkte. Jag tycker nog att den är liiite på gränsen om den är så kort som på bilden.
    jo jag tänkte ju köpa hem en test men vi får ju se. Kanske hittar något ännu bättre. Vi ska till stockholm nästa helg så vi får se hur det går då. Kanske hittar något jättebra då det vet man ju inte.
  • Pagnie
    knyttan skrev 2012-04-25 17:30:15 följande:
    Håller absolut inte med! Bara titta på Daniiels fina tärnor!! Annars så kan du googla på "tealength dresses" och få huuuuur mycket motargument som helst! Om man har rätt längd på klänningen och inte har den till precis tjockaste delen på vaden, utan lite under eller över så är det dessutom väldigt smickrande för de flesta.

För att svara TS så tycker jag att det beror på en massa saker, vilken klädkod ni har valt för övriga gäster, tid på dagen för vigseln, hur gamla tärnorna är (nu är de ju tex unga och då kan jag tycka det är mer ok med korta klänningar än på lite äldre tärnor) vilken typ av vigsel (ju mer formell desto viktigare att klänningen är längre) osv osv.  Jag tycker också att man bör följa klädkoden för hela brudföljet (men så har jag också blivit kallad för klädkodsfacist förr) och hade vi haft tärnor osv hade jag absolut sett till att de följde den. Men jag skulle nog inte direkt reagera om det var ett eftermiddagsbröllop med utomhusvigsel... För kort skulle jag tycka den var om vi börjar tala om "grytlappskjolar" och sånt som slutar bara nån dm nedanför troskanten. Det skulle inte se chict ut utan bara vulgo.
    jag håller helt med dig. Jag kan säga att jag gärna har lite längre klänningar på dom för ju mer ni pratar om det desto mer säker blir jag. och efter att ha sett daniiels tärnor som var hur vackra som helst så blir man ju helt såld. Men som sagt det jag säger att dom ska ha det får dom vara nöjda med och det är dom medvetna om och har accepterat. syrrorna vågar inte riktigt säga något annat eller jo men dom gör inte det när det är lillasysters dag och mina made of honor är hur underbar som helst och stöttar i allt.
  • Pagnie
    daniiel skrev 2012-04-25 19:05:46 följande:
    TS, jag tycker tex denna klänningen skulle passa bättre till er klädkod www.halens.se/mode-kvinna-klänningar-5449/klä...

Här har du annars klänningar, alla går att få i "royal blue", www.landybridal.co/bridal-party-dresses/bride... :)
    tack så mycket. Ja jag har kollat på den klänningen men mina tärnor tycker att den ser för billig ut. tydligen får jag inte spara in på deras klänningar när jag lägger så mycket på allt annat.
  • Pagnie
    Willow skrev 2012-04-25 19:16:34 följande:
    Hittade den har pa ASOS fran French Connection och pa rea, inte lika billig som den du hittade fran Ebay, men bade kungsbla, ovanfor kna och fin! (fast kanske behovs ta upp lite om dina tarnor ar korta, men det ar ju inte sa svart) Har aven for mig att jag sett nan kungsbla klanning pa H&M...
    www.asos.com/French-Connection/French-Connect...
    Haller med som du namnde, ga pa det DU tycker ar fint och inte efter vad man SKA ha enligt gamla etikettregler. Jag tycker inte man maste vara sa stenhard pa langden om man inte vill, man far ju faktiskt folja modet om man vill ocksa Och man maste inte ens ha matchande klanning for att det ska se fint ut, eller ens samma farg. Tycker faktiskt det ar finare att ha olika modeller, for alla passar ju inte alltid i samma modell klanning. Men smaken ar ju som baken

det har du ju faktiskt helt rätt i. kanske ska försöka hitta olika till alla. det kanske blir lite roligare.
  • Pagnie
    daniiel skrev 2012-04-25 21:28:16 följande:
    Inte för att vara "sån", men då ser klänningen från ebay betydligt mycket billigare ut.

Är det du som betalar för klänningarna alltså? För isåfall skulle jag inte bekymra mig så mycket över vad de tycker faktiskt. Är det dina pengar, så bör ju du få bestämma vad du vill spendera dom på.
    jo men precis. på bilderna ser dom ju fina ut men jag har ju ingen aning om hur dom ser ut när man får hem dom. är lite orolig över just det också. så helst vill jag ju köpa någon annanstans ifrån. Så jag letar runt som en galning nu. Ska kolla stockholm nästa helg. men som sagt jag överväger nästan att ha olika klänningar till alla nu. det kanske är en idé?
Svar på tråden Hur kort klänning kan dom ha egentligen?