Inlägg från: queenemma |Visa alla inlägg
  • queenemma

För "billigt"?

Vi har bestämt oss för att vi ska gifta oss nästa år och har nu börjat diskutera maten. Vi båda är rätt enkla av oss och vill verkligen inte ha en tre rätters middag utan en buffe. Vi har valt i buffen att ha:

Potatisgratäng

Potatissallad

Kycklingfile

Köttbullar

2 sorter sallader

Aioli

Bearneisås

Bröd,, smör och ost.

Detta känns verkligen som oss och kommer passa alla åldrar då vi även kommer ha barn på bröllopet. Men känns detta lite väl billigt enligt er andra? Vet att man ska ta det man vill ha och inte bry sig om vad andra kan tycka.

Ska även ha skinkrullar till en början att bjuda på till champangen när vi skålar.

• Svar på tråden För "billigt"?
  • queenemma

Köttbullarna är ju mera för barnen igentligen hehe ska göra hemmagjorda såklart :) Funderar på att även ha tacopaj eller vanlig köttfärspaj men vet inte om det passar eller jo det gör det nog :)

• queenemma

Tack för tips :) Blir att diskutera lite mera här hemma är ju ett tag kvar innan det är dags :)

• queenemma

Super bra tips av dig! :) verkligen värt att tänka på :)

• queenemma

Ja blir något kött av något slag till och någon röra/sås :) Det har jag bestämt nu efter att läst alla era tips :) Tur att denna sida finns så man kan få fråga lite hehe

• queenemma

Har enbart laktos och nötallergiker i släkten och kommer göra så mycket som möjligt helt laktosfri och såklart allt ska vara nöt fritt. Alla äter kyckling filé i släkten (haft det tidigare på släktträffar) köttbullarna var ju mest till barnen som jag skrev tidigare :) men kommer nog ha kött av något slag men ingen lax eller annan fisk.

• queenemma
    daniiel skrev 2012-04-26 18:39:57 följande:
    Det är ju många som äter det till tex potatisgratäng och kyckling.
    Jag är tokig i just bea sås :) Kanske är knäpp hihi men älskar det till potatisgratäng och köttbullar som vi ibland äter här hemma mums säger jag :)
  • queenemma

Funderar på att ha både rostbiff och fläskfile till.. Jag tål visserligen inte rostbiff men vet att många andra gillar det till just potatissallad.. Blir det konstigt att ha både rostbiff, fläskfile, kycklingfile och köttbullar? Skriver åter igen att köttbullarna är för barnen då jag vill att även dom ska bli mätta och vissa barn är ju riktigt kräsna i maten :)

Ifall någon saknar frukt och sånt vilket är konstigt att ingen har skrivit så ska det serveras frukt, kex och ost till "festen" när det även serveras chips och godis till barnen.. Vi kommer ha alkohol även på kvällen men vill inte ha någon super fest där ju fullare desto bättre utan jag tror att om man har någonting att äta på så sitter man ner och har trevligt mera än om det bara är typ chips till festen efteråt.

Svar på tråden För "billigt"?