Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

För "billigt"?

Hihi jag är vuxen och hade mer än gärna norpat åt mig ett par köttbullar, även på ett bröllop! ;D

Jag tycker det låter jättegott, men som de andra sagt, så kanske det kan vara bra att kasta in någon kött- och/eller fiskrätt samt ytterligare någon sås. Utöver det, så tycker jag att buffén låter toppen! :)

• daniiel
    Cicci90 skrev 2012-04-25 13:07:26 följande:
    Det hade jag också gjort ;) Men jag tänker att jag mest hade tagit det "bara för att", för att man vill smaka liksom. Men jag hade hellre ätit mig mätt på något annat än köttbullar på ett bröllop, men det är absolut inget fel i att servera det! Speciellt med tanke på att ni kommer att ha barn på bröllopet!
    (Skönt för föräldrarna att slippa griniga, hungriga, kräsna ungar också) ;)
    Jag tycker inte att det finns någon speciell "bröllopsmat", utan jag hade smakat på köttbullarna för att jag tycker det är gott - oavsett situation. Jag hade dock inte ätit mig mätt på köttbullarna av den enkla anledningen att jag vill att det ska räcka till alla som vill ha, barn eller vuxen. På en buffé är det ju extremt sällan räknat en portion av allt/person.

Även på ett bröllop utan barn, med 3-rätters middag, så hade jag bara blivit glad om varmrätten var supergoda köttbullar med tex potatismos eller någon annan form av potatis eller pasta. Jag bryr mig verkligen inte om hur "fin" maten är, utan om hur gott jag tycker det är :)
  • daniiel
    Chicita skrev 2012-04-25 13:10:39 följande:
    Jo jag som äter kyckling skulle säkert ta en köttbulle eller två också Flört
    Min poäng var mer att om man inte äter kyckling och enda andra alternativet var köttbullar, så kunde det kännas lite surt kanske Flört

Har varit på en fest förut där dom hade skaldjursbuffé och inga kött- alternativ "för alla älskar ju skaldjur".
    Det var många olika skaldjur, och även om jag inte tycker att det passar ihop så hade dom även potatisgratäng...
    Jag äter inte skaldjur, inte för att jag är allergisk, men jag tycker inte om det helt enkelt. Så jag fick äta potatisgratäng och hårdbrödmackor utan något annat till. Det gjorde ju inte direkt att jag hamnade i någon feststämning...
    Därför rekommenderar jag alltid att man har fler än ett alternativ om man har buffé. Gärna också att man tänker på sånt om man har bordsservering. Att ha ett par fläskkotletter eller någon lax-bit i beredskap om någon inte äter det som serveras kan vara ett bra sätt att visa att man bryr sig om sina gäster och har tänkt på alla eventualiteter Glad (även att se till att det är olika saker till förrätt och varmrätt och inte köra fisk rakt av exempelvis)
    Nej, precis. Jag håller med om det, därför jag också skrev att något annat köttalternativ (även fisk kanske) kunde vara bra :) Jag menade mer att det inte känns billigt med köttbullar på buffén. Gör man hemlagade köttbullar med bra råvaror kan det vara rent utav lyxigt tycker jag :) Det var mer den saken jag tänkte på som sagt, angående köttbullarna, men precis som du säger, så tycker ju jag att det fina med buffé är just att det finns många olika alternativ, så att det förmodligen finns något som passar alla :)
  • daniiel
    TheD skrev 2012-04-26 22:38:22 följande:
    bea till kyckling? Hm...oj.
    Ja? Själv äter jag inte bea alls, tycker inte om det. Det finns ju dock de som äter det till i princip allt, bland annat kyckling och köttbullar som TS skrev ovan här. Det finns väl inte direkt några regler om vad man får äta tillsammans?
  • daniiel
    TheD skrev 2012-04-26 22:44:45 följande:
    Nejnej, låter bara konstigt :) Men vissa gör så med den såsen som andra gör med ketchup ;) bea är endast gott om det är knorr's haha
    Haha ptja, jag tycker ju egentligen att det låter konstigt att man vill äta bea alls.. eller ketchup :P Min morfar åt faktiskt ketchup i filet och min make är farlig på creme fraiche med mexican chili smak. Han äter den till allt och jag tycker bara att den passar till grillat. Även hamburgerdressing äter han till allt, tex fiskpinnar. Dottern äter senap på allt, typ makaroner. Helknasigt enligt mig, men dom tycker det är gott :P
Svar på tråden För "billigt"?