• SaraJoakim

Göra eller köpa inbjudningskort??????

Hej, inte så mkt idéer så här på rak arm. Jag älskar att pyssla och har funderat på att göra egna, men vi kommer bli bort åt 80 stycken och jag vet inte om jag tycker de kommer vara värt de... man har nog tröttnat efter de första 20 :p 
    jag gjorde en tråd för ett tag sedan där jag frågade andra ifall det är billigare och dyrare att göra egna kort, kika gärna på den om du vill ha ett humm. Jag ville veta ungefär vad folk landade på. Jag tror att det ofta blir dyrare att göra dem själv efter att ha läst andras svar. De som kommer billigare undan är ofta de som gör få inbjudningar..

Jag skulle i alla fall satsa på "naturfärger" om jag skulle ha ett gammalt tema på korten, kanske elda i kanterna på vissa detaljer. Om du ska limma på ett annat papper med info på själva kortet skulle jag skriva det i gammeldags stil (ev. för hand och scanna in och sedan skriva ut) och sedan skulle jag nog skrynkla till det lite o sen släta ut det för en "sliten" känsla.. sen är stenar, pärlor, fjärilar, blommor och band alltid vackra detaljer, färgad ståltråd är inte heller att förakta! :)

Lycka till! Skulle vara kul att se hur korten blir sen! :)  

Svar på tråden Göra eller köpa inbjudningskort??????