• sabz

Göra eller köpa inbjudningskort??????

Jag gjorde våra inbjudningskort och köpte allt på Panduro. Räknade inte så mycket på det innan vilket jag skulle ha gjort. Alla tillbehör såsom lim, "duttar" för att lyfta upp i 3D, pärlor och sådant kostade shortan. Såhär med facit i hand så skulle jag hellre ha skickat efter redan klara, och då kanske ha designat de själv i photoshop eller så.

Jag är heller ingen sån som tycker att det är kul att pyssla, tanken är kul men när jag sitter där så, neah.
    Våra inbjudningskort var en hit dock, vi har fått mycket beröm för de och många har de ståendes framme :)

Här är en länk på hur korten blev om du vill se :)
    leatherkiss.blogg.se/2012/february/inbjudningskort.html

• sabz

För mig blev det väldigt dyrt då jag endast ville ha pärlor som var små och då fick jag köpa pärlor i alla storlekar :s Har massor av kartor med pärlor, köpte dessa:
    www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stamplar/3020-Stickers/302050-Dekor/1/569083-Pearl-stickers-vit
    och det är de minsta pärlorna jag har använt. Pappersblommor har jag också i rosa och i vitt.

Jag hämtade min inspiration från panduros inspirationssida, köpte den där stämpeln där det stod bröllop i en fin snirklig stil, men stämpeln var helt värdelös (eller så var det jag som hade tummen mitt i handen) så jag skrev och fixade i photoshop istället.

Jag vet inte om det finns andra alternativ, men jag rekommenderar att man åker och tittar på panduro först och hämtar lite inspiration innan man köper. Hem och fundera. Det är lätt att spendera sina slantar i den butiken ;)

Jag kan kolla lite hemma vad jag har kvar förutom pärlor och blommor, fick lämna tillbaka en del, men vissa saker hade jag använt litegran till provkort :)

Svar på tråden Göra eller köpa inbjudningskort??????