• Cissi79

Göra eller köpa inbjudningskort??????

Hej

Jag sitter med lite ångest nu när det närmar sig att skicka ut alla inbjudningskort. Jag har helt varit inne på att göra dem själv, men nu har jag surfat runt och hittat massor med fina kort som görs på bra papper med band o utan osv. Nu vet jag inte hur jag ska göra?

Jag vill ha en lite känsla av 1800-tal på mina kort eftersom jag själv älskar 1750-1800 talet, med filmer, musik etc etc.

Någon som har någon ide, erfarenhet eller synpunkt får mer än gärna säga till.

//Cissi

• Svar på tråden Göra eller köpa inbjudningskort??????
  • Cissi79

Hej sabz

Kul att du svarade., Korten blev som du väldigt fina. Nu fick jag ännu mer inspiration. du sa att allt kostade dig skjortan. Är det dyrt på panduro? Finns det alternativ till panduro? Eller du kanske vill bli av med olika stansar eller pluttar :)

//cissi

• Cissi79

Hej Sara.Joakim

Du har lika tankar som jag just med lika att få en gammal stil på kortet. Att elda på kortet har jag haft länge i mina tankar.

Jag kommer att försöka göra korten i gammal stil. (om jag kan) ;)

Jag återkommer senare!

//cissi

• Cissi79

Hej Mrs silfverblad

Jag tycker dina kort var väldigt fina av det jag ser.

Panduro verkar vara dyrt av det jag har hört. Men jag tror det blir svårt att hitta ett ställe som gör kort i gammal stil eller vad tror ni?

// Cissi

• Cissi79

Hej Emeile

Jag är verkligen inte haj på photoshop. tror inte ens jaghar det programmmet i datorn.

en rolig ide som jag tror uppskattas av vänner o släktingar.

//Cissi

• Cissi79

Hej doofie

Ja jag har tittat runt lite och det är som du säger, alla sajter har superfina kort.

Jag vill ju ha min speciella touch på kortet som symboliserar mig så jag tror det blir att göra egna. Sen blir vi inte så många så jag behöver nog inte sitta dag o natt med korten.

ni får gärna lägga in bilder på era kort eller komma med ideer om hur jag kan skapa en gammal touch på kortet. Jag kommer att bränna kanterna på korten och ha dem i en naturlig färg. MEN mer än så vet jag inte.

//Cissi

• Cissi79

Hej blåaugustibröllop.

Vi kommer att skicka ut 24 kort. Så det är inte så många. Men jag ska absolut kolla igenom de sidor du gav som tips. tackar för det. :D

// Cissi

Svar på tråden Göra eller köpa inbjudningskort??????