Gifta sig på hästryggen...
Jag har haft häst i över 20 år, och nja... det är för mig en romantisk och fin tanke... men svår att få till på ett lämpligt sätt. Dels de orsaker Chicita nämner.
Dels vill jag gifta mig i kyrkan, så redan där blir det ju helt fel :P Kan ju inte klampa in längs gången till häst... då krävs utomhusvigsel, och hur gör man då om det ösregnar?
Sedan är det bara en av mina hästar som skulle ha ro nog att stå still en längre stund, eller ens hålla sig lugn bland alla människor så de inte trampar över någon, och ska man låna någon annans häst så kan det vara. Skulle det vara till häst så skulle det vara mina egna.
Sedan är jag en sån som sett alldeles för mycket hända i samband med hästar, även sådana som man skulle kunna smälla en bomb framför utan att de skulle reagera i vanliga fall, så jag skulle aldrig under några omständigheter sätta mig på en häst utan hjälm. Och då förstör man ju frisyren, och den är ganska viktig för mig...
Nej, för mig personligen är det en dålig idé. Det kanske går att lösa för andra, men för mig är det inte ett alternativ. Däremot ska jag absolut ha en hästdragen vagn som drar oss mellan kyrkan och festplatsen, men sittandes till häst, nej...