Inlägg från: Fannyterez |Visa alla inlägg
  • Fannyterez

Hur gick min lilla förlovning till detta?

Pagnie skrev 2012-04-26 21:46:38 följande:
    nej gud presenter förväntar vi oss inte alls. vi vill bara att dom ska komma och ha det trevligt med oss. Och klädkoden är också lite för deras kultur. dom gör en väldigt big deal av sådana här fester så därför det är lite speciellt.
    Anledningen till att vi planerar detta så långt innan är som jag skrev i tidigare inlägg på grund av att vi behöver mer än ett år för att få ihop allt då vi har gäster från: iran, sverige, norge, england, australien, kanada och USA.
    Vi behöver fixa med väldigt mycket praktiskt och så. Så vi har planerat sen i höstas.
    Och då den andra anledningen var att jag vägrade vara förlovad mer än ett år. och som sagt det blir ju max 1 år och 2 månader nu så jag tummar ytterst lite på det. Så det har inget med hans kultur och göra att vi inte förlovat oss än utan det är på grund av att jag håller väldigt hårt på sådana här saker då jag anser att alldeles för många förlovar sig utan ett bröllop planerat nästa år. Jag kanske är gammalmodig eller rent av knäpp men det är så jag känner. Och förlovningsfesten började vi planera tidigare då det är samma sak där. En del saker som ska klaffa och så. nästan ingen bor i samma stad som vi så det måste planeras lite före det med. inte lika som bröllopet men ja du förstår.
    Jag tycker det låter roligt med två fester (förlovning och själva bröllopet) men bara om ni två tycker det. Förstår att det blir en liten stressfaktor kanske då det verkar bli större än du tänkt dig men som du säger, alltid kul att fira nåt och ställa till med fest
    Bara ni inte kör all in på förlovningsfesten och sen blir besvikna att ni redan gjort det en gång i och med förlovningsfesten! Men bröllopet verkar ju inte vara förrän om ett år så då har ni ju tid på er.  Lycka till!!
  • Fannyterez
    Green skrev 2012-04-27 11:37:28 följande:
    Väldigt konstigt det här?!
    Man är ju förlovad från det ögonblick man bestämt sig för att gifta sig. Inte när man får en ring på fingret!
    Fast är det så verkligen? Isåfall skulle jag varit förlovad i flera år (fick ring på fingret för två veckor sen) för jag och min sambo kände direkt att det "klickade". 
Svar på tråden Hur gick min lilla förlovning till detta?