• Annamolly

Hur gick min lilla förlovning till detta?

Pagnie skrev 2012-04-25 22:01:51 följande:
    hur gick min lilla förlovningsfest med bara min och min blivandes familj till att bli ett litet bröllop. Svärmor gick först med på något litet för vi berättade det för henne för några dagar sen och nu har hon ångrat sig och vill ha stort. Ja litet bröllop helt enkelt. 30-40 gäster, tårta, klädkod osv. Ja ni fattar poängen.
    Visst det ska bli jättekul men nu blev det lite stressigt då festen är 9 juni. bara att köra igång med planeringen. Nu måste jag helt enkelt hitta en klänning då. Som passar klädkoden så klart.

Hur firade ni er förlovning?
    Min fastman friade pa min fodelsedag (en overraskning). Sedan akte vi till en spa den helgen och stannade pa hotell. 

Arligt talat... Om det ar din svarmor som har bestamt att hon vill fixa en forlovningsfest till er... Da kan val hon planera den, tycker du inte det? Hon verkar ju vara den typen som gillar sant. Och da slipper du! :) 
  • Annamolly
    Pagnie skrev 2012-04-27 13:11:41 följande:
    nej förlovningsfesten planerade vi att vi skulle ha men hon ville bara ha den lite större eftersom det är en mycket större grej för dom i deras kultur än vad det är för mig som är svensk. Jag har ju aldrig haft någon sådan tidigare och som jag sagt tidigare har jag en jätte bra relation med min svärmor och jag vill ha med henne i nästan alla delar vad det gäller planeringen så jag har inget emot om hon bestämmer en del saker för jag vet att jag kan säga ifrån. Det har jag gjort några gånger.
    Haha, jag kanner igen mig. Min blivande man ar fran grekland. Hans foraldrar ville att vi skulle ha en liknande forlovningsfest i Sverige (dar min familj bor) eller i Grekland (dar hans familj bor.) Men vi bor i England och det skulle bli sa krangligt och dyrt att fixa detta, och mina foraldrar ar inte tillsammans langre och alla bor i olika stader. Sa jag kande liksom att nej vi sparar allt resande och fest-fixande till brollopet! Men om vi hade bott i samma land hade jag garna haft en fest.
Svar på tråden Hur gick min lilla förlovning till detta?